על סדר היום

"ניסיון החיסול ממשיך": ראש עיריית גבעתיים נגד גלובס

הפרסום בגלובס נגד ראש עיריית גבעתיים רן קוניק הפרסום בגלובס נגד ראש עיריית גבעתיים רן קוניק

כתבה שפורסמה ביום חמישי האחרון בגלובס על ראש עיריית גבעתיים, הצליחה לעורר מלחמה זוטא בין הצדדים, בעיקר בשל הכותרות שלה. בכתבה של גיא נרדי תחת הכותרת "איזו דירה עוברת פרויקט תמ"א: זו של ראש העיר גבעתיים שמתנגד לתוכנית", צוין כי רן קוניק חתם על הסכמתו לפרויקט התחדשות בבניין שבו הוא מתגורר.

גלובס נגד ראש עיריית גבעתיים

בכותרת המשנה שמופיעה באתר אך לא בפרינט, נכתב בין היתר: "למרות התנגדותו לקידום תוכניות תמ"א 38 בעירו, ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, חתם על הסכמתו לפרויקט התחדשות בבניין שבו הוא מתגורר".

למעשה, הכותרות רמזו כי קוניק פעל שלא בתום לב. ואולם רק בתוככי האייטם מתברר כי האירוע הנטען נגד קוניק, שמתנגד עקרונית לפרויקטים של תמ"א 38 בתחומי גבעתיים, התרחש בכלל בשנת 2012, שנים לפני שקוניק הפך לראש עירייה, וגם באותה עת התנגד לפרויקט בבניין בו התגורר.

הבוקר החליטו בגלובס להדהד שוב האת האייטם, ולצד הכתבה שצרופה, נכתב: "דוגמא אישית זה לחלשים". בעקבות כך צייץ קוניק: "וניסיון החיסול (הממומן כנראה) ממשיך. שלושה ימים אחרי, טיזר שרקיף כותרת שהיא הוצאת דיבה. לצערי לא בפעם הראשונה שגלובס והעורכת שלו פועלים כך".

הציוץ של ראש עיריית גבעתיים רן קוניק נגד גלובס
הציוץ של ראש עיריית גבעתיים רן קוניק נגד גלובס

לאחר שעה קלה, נמחק הציוץ של גלובס, ובהמשך גם קוניק מחק את הציוץ שלו. גורמים המקורבים לראש העירייה טענו בפני "כסית" כי האפשרות לפנות להליכים משפטיים נגד גלובס נמצאים על השולחן, אולם קוניק מעדיף לא להתעסק ולתת לפרסום הזה לחלוף לו.

בכתבה מצוין שמו של שכן, בועז צילקר, שטען בפני גלובס כי "גם בדיונים שנערכו בין בעלי הדירות בבניין, הוא (קוניק – א"כ) אמר שזה רעיון גרוע. שלא יקדם, אבל גם לא ימנע. הסגירות שלנו עם היזם נעשו בחודש דצמבר 2012, לפני שקוניק נהיה ראש עיר. בגלל שגם קודם הוא היה חבר מועצה, הוא הפריד את עצמו מהתהליך. אפילו את החתימה בסוף הוא עשה דרך עורך דין, והיה אחרון, כדי שזה לא יראה כאילו הוא לחץ על מי מהדיירים. הוא עשה כל שהיה יכול כדי לנתק את עצמו מהדבר הזה. ושלא יהיה רושם שהוא התערב בפרויקט. לא אצל הדיירים ולא אצל שאר תושבי העיר".

אותו צילקר מצוין גם בתגובה של קוניק לפניית אתר "כסית". לדברי קוניק, "ראש העירייה עסוק אך ורק בענייני העיר גבעתיים ואינו מתעסק בענייניו של העיתון גלובס. אנו מצרים על הכתבה המיותרת והלא הוגנת ובפרט על הכותרת שבחר העיתון, כותרת שהציגה מצג שווא ופגעה קשה בשמו הטוב של ראש העירייה. האמת, שלא הובאה בכותרת, נהפוך הוא, היא שמדובר בתמ"א מלפני תשע שנים, שראש העיר – שטרם היה ראש עיר וכדייר בבניין – התנגד לה כבר אז, ולראיה, עדותו של השכן בועז צילקר, המצוטטת בסוף הכתבה, אך כאמור לא באה לביטוי בכותרת הפוגענית שבה בדרך כלל מתרכזים וזוכרים הקוראים".

תגובת גלובס טרם התקבלה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות