על סדר היום

עתיד גל"צ נידון אצל יועז הנדל, אין החלטה קונקרטית

עתיד גלצ נידון אצל יועז הנדל, אין החלטה קונקרטית שר התקשורת יועז הנדל

פחות מחודשיים לתום כהונת מפקד גלי צה"ל שמעון אלקבץ ועל רקע החלטת שר הביטחון בני גנץ לא למנות ועדת איתור למחליפו, כינס שר התקשורת ד"ר יועז הנדל (תקווה חדשה) דיון בסוגיית עתיד התחנה בנוכחות הדרג המקצועי במשרדו. הנדל הדגיש כי "כשר תקשורת יש לי מחויבות לשידור ציבורי איכותי", אולם לא קיבל החלטה קונקרטית באשר לעתיד התחנה או הביע עמדה נחרצת ביחס להחלטת גנץ בנושא.

הדיון בדבר עתיד גל"צ

בדיון השתתפו היועצת המשפטית של משרד התקשורת עו"ד דנה נויפלד, סמנכ"ל אסטרטגיה במשרד התקשורת יאיר חקאק שהיה שותף לוועדה הבין משרדית שהוקמה במשרד הביטחון להוצאת גלי צה"ל מהמשרד, מנהל אגף תכנון והנדסת ספקטרום שמואל אזולאי, מנכ"לית הרשות השנייה הנכנסת מישל קרמרמן-דקל ויושבת ראש מועצת הרשות יוליה שמאלוב-ברקוביץ'.

נקודת המוצא לדיון הייתה שכל אפשרות שעומדת על הפרק תלויה בהחלטת שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי בדבר עתיד התחנה. כוכבי מעוניין כבר תקופה ממושכת להוציא את גל"צ ממערכת הביטחון והוא מצא אצל בני גנץ אוזן קשבת לנושא, בעיקר על רקע הבעייתיות המתמשכת בכך שחיילים נשלחים לסקר פוליטיקה – הגם שרוב הכתבים הבכירים בתחנה, בוודאי אלו הנושאים בתפקידים רגישים מבחינת ממשק עם פוליטיקאים, הם אזרחים עובדי צה"ל ולא חיילים.

נורית קנטי (צילום: יח"צ)
הצבא לא צריך את גלי צה"ל. נורית קנטי (צילום: יח"צ)

בדיון הוצגו לשר החלופות וכן המשמעויות הרגולטוריות, המשפטיות והכלכליות של כל אחת מהן. שתי האפשרויות המרכזיות – העברת התחנה לתאגיד השידור הציבורי, שלא שש לקבלה לשורות תדריו – או הפרטת התחנה, מחייבות היערכות רחבה שעיקרה שינויי חקיקה ותקציב, הקצאת תדרים ושינויים רגולטוריים. בנוסף הוצגו שתי אפשרויות קלות יותר ליישום: האחת היא סגירה מוחלטת של התחנה, מה שלא ניתן לבצע באופן מיידי ובכל מקרה לא יעבור ללא מאבק; או שינוי מהותי באופי השידורים בדמות הפסקת שידור תכני אקטואליה והחזרת התחנה לעיסוק בתכנים צבאיים בלבד, מהלך שגם הוא לא נהנה מפופולריות רבה.

ברב שיח שהתקיים השבוע בטוויטר אמרה נורית קנטי, מגישת "מה בוער" עם רזי ברקאי, יושבת ראש ארגון העיתונאים ואחת הפעילות הבולטות למען המשך פעילותה של גלי צה"ל: "מה גנץ אמר? שיסגרו את התחנה ויפתחו אותה כתחנה צבאית שהיא רק צבאית. חיילים עושים שידור לחיילים שאיש לא ישמע. אם נסתכל שנתיים קדימה, דבר כזה לא ישרוד. הצבא לא צריך את גל"צ".

יועז הנדל: "גל"צ היא אנומליה"

מאחר שתדרי גלי צה"ל והתחנה הבת המצליחה גלגלצ הם תדרים בפריסה ארצית, שמוקצים למשרד הבטחון על ידי ועדת התדרים של משרד התקשורת, אם יוחלט סופית על סגירת התחנה תדרים אלו יוחזרו למדינה. השר הנדל הורה לדרג המקצועי להיערך לאפשרויות השונות אם אכן יוחלט כך.

שר התקשורת יועז הנדל אמר בסיום הדיון: "ההחלטה על סגירת התחנה נתונה לשר הבטחון בני גנץ ונכבד כל החלטה בעניין. עמדתי היא שגל"צ היא אנומליה – יחידה צבאית המשדרת תכנים פוליטיים. כשר תקשורת יש לי מחויבות לשידור ציבורי איכותי, לחופש העיתונות וחופש הביטוי והפלורליזם ועל כן כל שינוי מצריך חשיבה וקבלת החלטה שתשמור על ערכים אלו".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות