דיגיטל

לא רק ריקודים: הפ'יצר של טיקטוק להגשת קורות חיים בווידאו

אפליקציית טיקטוק משחררת פ'יצר חדש לשליחת קורות חיים טיקטוק, אילוסטרציה

אתם מחפשים עבודה? גם לכם נמאס לכתוב, לשפץ ולשלוח קורות חיים לעשרות מעסיקים פוטנציאליים? ייתכן שבקרוב כל מה שתצטרכו לעשות זה לצלם את עצמכם בסרטון קצר והמעסיקים כבר ימצאו אתכם.

הרשת החברתית הפופולרית טיקטוק החלה אתמול (יום ד') בפיילוט, כרגע בארה"ב בלבד, שבו יכולים המשתמשים להגיש קורות חיים בווידיאו עבור משרות נבחרות, לאחר שרק לאחרונה הכריזה על הגדלת טווח ההקלטה של סרטוניה עד לשלוש דקות. נכון להיום לא ידוע בשלב זה אם הפיילוט יורחב למדינות נוספות, ומתי.

להגיש קורות חיים בקלות

למעלה מ-30 חברות משתתפות בפיילוט, בהן רשת טארגט, Shopify ואפילו קבוצת ה-NBA הדטרויט פיסטונס. המשרות מפורסמות באתר ייעודי בשם tiktokresumes והמשתמשים יכולים להעלות סרטון באפליקציה ולתייג אותו #tiktokresumes. במסגרת הפיילוט, על המועמדים להעלות את הסרטונים עד 31 ביולי הקרוב.

רוב המשתמשים צעירים

הנתונים הסטטיסטיים של טיקטוק הם פנומליים. מאז שהאפליקציה הסינית זכתה להד עולמי לפני כארבע שנים, והמלחמה שניהל נגדה נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שבשיאה חתם על צו נשיאותי להחרמתה, והיוזמה שלו שהאפליקציה תימכר לחברות אמריקאיות. כיום יש לאפליקציה מעל מיליארד משתמשים פעילים ובסך הכל הורידו את האפליקציה 2.6 מיליארד פעמים בעולם ויותר מ-200 מיליון בארה"ב.

בחלוקה לפי גילאים, מרבית המשתמשים בה הם בני נוער וצעירים: 32.5% הם בני 10 עד 19, 29.5% הם בחתך הגילאים 20-29. כלומר מעל 60% הם צעירים מגיל 29.

מספר הדקות היומי הממוצע לשהות באפליקציה עומד על 52 דקות. בגילאים 4 עד 15 מספר הדקות מזנק ל-80. בממוצע משתמש נכנס לאפליקציה שמונה פעמים ביום.

טיקטוק: לא רק אפליקציה לליפסינק

האפליקציה אף פעם לא ראתה את עצמה רק כאפליקציה לריקודים או ליפסינק, אם כי אין ספק שזה מה שהביא לה את ההצלחה הגדולה. היא כן בנתה את עצמה כפלטפורמה לקישור בין משתמשים באמצעות סרטונים. נראה כי הפיילוט לסרטי קו"ח הוא התחלה של מסע חיפוש של החברה למציאת שימושים מעשיים להגדרה הזאת, כמו גם הגדלת הטראפיק ויצירת מקורות הכנסה נוספים.

לאחרונה הכריזה טיקטוק על הגדלת טווח ההקלטה של סרטוניה עד לשלוש דקות.

אם שליחת קורות חיים באמצעות סרטון בן דקה נראה לכם מוזר, צריך לזכור שמדובר במהלך שנועד לשרת בעיקר את בני דור ה-Z (ש-60% ממשתמשי האפליקציה בארה"ב משתייכים לקבוצה זו) והאלפא שמעבר לכך שאין להם רזומה עשיר מפאת גילם, הם גם רגילים לתקשורת חזותית וקצרה למרבית צרכיהם, כך שמי שצריך להתרגל לעניין אלה דווקא המעסיקים.

למרבה ההפתעה, המשרות המוצעות באתר הן לא רק משרות לעובדים זוטרים, אלא גם משרות ניהול, למרות שהזיהוי של טיקטוק הוא כרשת חברתית לילדים ובני נוער. שיטוט באתר המשרות מגלה כי למרות שאמנם רוב המשרות הן בדרג ביניים, מתכנתי אנדרואיד, שירות לקוחות, מכירות וכיוצא בזה, הרי שיש באתר כמה משרות שנראות אטרקטיביות למדי, כמו למשל מנהל פיתוח עסקי עבור הדטרויט פיסטונס ומנהל מכירות עבור נסקאר – ליגת מרוצי המכוניות בדייטונה ביץ' בפלורידה.

 

 

 

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות