פרסום ושיווק

הזוכים בפרס החדשנות: N12, שעת נעילה ודומינו'ס פיצה

אתר N12 אתר N12

איגוד השיווק הישראלי קיים אתמול (יום ד') את כנס החדשנות השנתי בבורסה לניירות ערך בתל אביב. הכנס עסק בנושא Innovation is Everywhere ובמסגרתו התקיימו הרצאות על חדשנות בעולם העסקים לצד דוגמאות מישראל והעולם.

בכנס השתתפו מנכ"ל לוריאל ישראל אלי שגיב, CMO Amdocs גיל רזון, סמנכ"ל שיווק ושירות בפרטנר תרי ישכיל, מנכ"לית JCDecaaux שיר זכאי, מנהל יחידת מכירות ופיתוח שווקים בבורסה לניירות ערך ליאור נבון, Head of business HP Indigo קרן יקולב, מייסד G Team ערן גפן, מנהל יחידת מכירות ופיתוח שווקים בבורסה לניירות ערך ליאור נבון, ומנכ"ל חדשנות מעשית טל לייזר.

"בקורונה היה צריך לבצע חדשנות תהליכית וניהולית בתוך שעות"

מנכ"לית איגוד השיווק תלמה בירו אמרה כי "למרות כל הקשיים שהביאה שנת 2020 על האנושות, אנחנו גם עדים בה לקצב החדשנות המהיר ביותר שראה העולם, והחדשנות היא לא רק מוצרית. היא גם ניהולית, תפעולית ותהליכית. אם בחדשנות מוצרית ברור לכולם שצריך זמן כדי להוציאה מהכוח אל הפועל הרי בימי קורונה היה צורך לבצע את החדשנות התהליכית והניהולית בתוך ימים ואף שעות. ללמוד תוך כדי תנועה, לאמץ מהירות, חשיבה גמישה, ויצירתיות ופשוט לזוז קדימה. כך למשל מבצע החיסונים הארצי בישראל שהיה מופת לחדשנות ניהולית ותפעולית, ומודל לחיקוי בעולם כולו".

כנס החדשנות של איגוד השיווק. מימין: שיר זכאי, תלמה בירו, אילן סיגל וסיגלית הורן גלפרין | צילום: לנס הפקות
כנס החדשנות של איגוד השיווק. מימין: שיר זכאי, תלמה בירו, אילן סיגל וסיגלית הורן גלפרין | צילום: לנס הפקות

סמנכ"ל שיווק ושירות בפרטנר תרי ישכיל הציגה את תחום החדשנות והתייחסה לשאלה הגדולה מדוע כל כך הרבה חברות רוצות להיות חדשניות ולמה כל כך מעט חברות מצליחות בכך. מנכ"ל לוריאל ישראל, אלי שגיב הציג את התפיסה שלו לגבי החדשנות כמנוע צמיחה בעולם הביוטי, וגיל רזון, CMO Amdocs הציג את תפיסתו לגבי האתחול המחשבתי שגרמה הקורונה ולמה זה מצוין עבור חברות שרוצות להתחדש.

שיר זכאי, מנכ"לית JCDecaux חשפה מערכת מדידה חדשנית בענף פרסום החוצות, עליה פורסם השבוע באתר "כסית". אותה מערכת מבצעת ניטור וניתוח נתונים ראשון מסוגו בענף פרסום החוצות ומאפשרת ללקוחותיה להבין את אפקטיביות הפרסום שלהם ותסייע להם בבניית תמהיל מיטבי ומקסום תקציבי הפרסום.

קרן יקולב, Head of Business Development HP Indigo הרצתה על הפיכת מוצר למדיה חדשנית, וליאור נבון, מנהל יחידת מכירות ופיתוח שווקים בבורסה לניירות ערך הסביר מדוע החדשנות שינתה את תפיסת המציאות בבורסה הישראלית. את הדוברים בכנס חתמה מנכ"לית חדשנות ישראל, טל לייזר שהציגה כיצד החדשנות שלעיתים נדמה ששייכת לעולמות ההייטק בלבד, נמצאת כעת גם בעולמות הלואו-טק ובעצם בכל מקום.

הזוכה בפרס החדשנות: המהלך של קבוצת mako להקמת N12

איגוד השיווק חשף בכנס גם את הזוכים בפרס החדשנות עבור מהלכים שהתבצעו ב-2021. במקום הראשון זכתה קבוצת mako עבור המהלך של השקת אפליקציית החדשות N12 של חדשות 12. אחרי יותר מ-25 שנה שבהן חברת החדשות נוהלה בבעלות משותפת של קשת ורשת, רכשה הראשונה את מלוא האחזקות בחברת החדשות כחלק מפיצול הערוצים, צעד שאפשר לה לבחון מחדש את אסטרטגיית הדיגיטל שלה בתחום החדשות. הניתוח שנערך בקשת העלה שהמותג mako מזוהה בציבור הרחב עם תמהיל של תכנים חדשותיים, בידוריים ושימושיים, כמו גם עם השלמה של תכני הטלוויזיה של קשת ב-makoTV ועוד.

לכן, הוחלט שלא לחבר את מותג החדשות עם מאקו, אלא לצאת בשני מותגים שונים: לשמור על המותג mako כמותג בידורי יותר, ולצידו לברוא מותג חדש שיהיה בעל קשר הדוק למותג חדשות 12, אך דיגיטלי יותר. כך נולד המותג N12.

המטרה הייתה להקים אתר חדשות שיהפוך במהרה למותג חדשותי מוביל ותחרותי בעל סמכות ומעמד ולייצר הרגלי גלישה חדשים למאות אלפי גולשים. שבוע לאחר עליית הקמפיין נרשמו קרוב לחצי מיליון הורדות, ותוך חודשיים וחצי – 1.4 מיליון. במהלך כל החודש הראשון מההשקה, N12 הייתה ממוקמת במקום הראשון בחנויות האפליקציות ונרשמו למעלה ממיליון כניסות יומיות.

השיח סביב הפקת הטלוויזיה הכי יקרה, השילוב בין המבורגר לפיצה

במקום השני זכתה הסדרה "שעת נעילה" של כאן 11, ולמעשה כל המהלך להשקת הסדרה ותפעול "המותג". "שעת נעילה" היא ההפקה הגדולה ביותר שנראתה על המסך בישראל. סדרת הדרמה של התאגיד משחזרת את מלחמת יום הכיפורים וחוזרת אל ימי הקרבות הראשונים ברמת הגולן מבעד לעיניי החיילים בחזית ומספרת את סיפורם. מאז עלתה "שעת נעילה" למסך, כמות הפעמים שהמונח "מלחמת יום הכיפורים" חופש בגוגל זינקה במספרים אדירים. במקביל, למעלה מ-40 אלף איש הצטרפו לקבוצת הפייסבוק הייעודית שהוקמה כדי לדון בנושא והביקוש לסיורים ברמת הגולן ובאזורי הלחימה עלה פלאים. 47 שנים חלפו ופתאום מלחמת יום הכיפורים הפכה לנושא החם שכולם מדברים עליו – והכל בזכות סדרת טלוויזיה בת 10 פרקים.

שעת נעילה | כאן 11
שעת נעילה | כאן 11

במקום השלישי זכו דומינו'ס פיצה עם המהלך של פיצהבורגר. הזכייה מגיעה גם על רקע הזינוק המטורף בענף משלוחי המזון, שקיבל דחיפה אדירה בתקופת הקורונה. בדומינו'ס היו מודעים לעובדה שרוב החדשנויות המוצריות בעולם הפיצה הן בבחינת הרחבת המגוון ואינן מהוות גורם מושך כשמתלבטים מה להזמין – פיצה או המבורגר. בדומינו'ס החליטו להמציא את הפיצהבורגר.

המטרה הייתה להגדיל את מספר הלקוחות בעזרת המוצר החדש, להגדיל את מספר המתנסים ולגרום להם לחזור ולהזמין אותו. במוצר אחד הצליחו לבטל את ההתלבטות בין הזמנת פיצה להזמנת המבורגר. באמצעות טיזרים ברשתות החברתיות, הצליחה דומינו'ס ליצור באזז שהביא לכיסוי תקשורתי בערוצי הדיגיטל ובחדשות. חלק מהדיווחים היו חיובים, אחרים פחות – אבל החידוש הצליח להגיע לציבור ללא הוצאות על תקשורת, עוד לפני ההשקה. את התמונה השלים קמפיין רחב של טלוויזיה, דיגיטל ושילוט חוצות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות