מדיה

עשרים ומשהו: ערוץ 20 מתרחב לפרינט

מגזין הפרינט החדש של ערוץ 20 אז הייתה חתונה או לא הייתה? (צילום מסך מתוך סרטון קידום למגזין)

מדשדשים ברייטינג ועוברים לפרינט: ערוץ 20 משיק מגזין חודשי מודפס שיתבסס על כותבי ותכני הערוץ. העורך המיועד הוא רועי אהרוני, שעבד עד כה בשבועון הדתי-לאומי "עולם קטן" שמופץ בדפוס בתי כנסת ומפעיל גם אתר אינטרנט.

ערוץ 20 מתרחב, "הצורך מובן לרובנו"

אהרוני כתב הבוקר (רביעי) בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו כי "נדמה לי כי הצורך במגזין יהודי, ישראלי, ציוני ואיכותי באטמוספירה התקשורתית הקיימת, מובן לרובנו", זאת על אף שהנישה הזו מציעה תחרות קשה – החל מ"מקור ראשון" הוותיק, דרך "בשבע" ועלון השבת "שביעי", ועד קבוצות הווטסאפ והטלגרם לחדשות ועדכונים.

מנכ"ל ערוץ 20 אבי שמידט כתב בהודעה על הקמת העיתון כי "ההחלטה להוציא מגזין חודשי נבעה מתוך הרצון לספק לצופי הערוץ פלטפורמה נוספת ועשירה עם מגוון רחב של כתבות מהתחום האקטואלי פוליטי", ובהודעת המגזין נמסר גם שהוא נולד "מתוך הרצון להציג לציבור תקשורת ישראלית, ציונית, יהודית, איכותית ואינטליגנטית שתראה שאפשר גם אחרת, כאשר הזרז להוצאתו לאור, היה הסיקור התקשורתי בחלק ניכר מערוצי התקשורת בישראל, במבצע 'שומר החומות'".

ההחלטה לעבור מטלוויזיה לפרינט אינה מובנת מאליה כלל ובמקרה של ערוץ 20 בפרט: הערוץ מתקשה להתרומם מבחינת נתוני צפייה, ולמעט פרובוקציות ספורדיות וראיונות מלטפים עם בני משפחת נתניהו, לא מצליח לייצר סדר יום. עם זאת, למגישיו יש נוכחות מאסיבית ופופולריות גבוהה יחסית ברשתות החברתיות, ואחרי החגים הוא צפוי לעבור לאפיק 14 בטלוויזיה.

נועה מלמד כבר בכוננות. שי גולדן | צילום מסך: באדיבות רשת
נועה מלמד כבר בכוננות. שי גולדן | צילום מסך: באדיבות רשת

החתונה שלא הייתה ועמותות שמאל

הגיליון הראשון של "20 – המגזין", בעיצובו של מאור צפירה, ייצא בימים הקרובים ויופץ ללא תשלום לנרשמים באתר המגזין. הוא יכלול סקר של מכון מאגר מוחות לסיכום עידן בנימין נתניהו, התייחסות לערים המעורבות, פרשנות של קובי ברדה על השמאל הפרוגרסיבי בארה"ב וכתבה של מגיש וכתב הערוץ הלל ביטון רוזן בשיתוף יהודה יפרח ממקור ראשון על "עמותת השמאל שחדרה למשטרת ישראל". מובטח גם ראיון עם איש התקשורת ומגיש הערוץ שמעון ריקלין שידבר על סערת "חתונתו" עם מו"לית גלובס אלונה בר-און.

בעיתון צפויים להופיע גם טורים אישיים של מגוון כותבים, בין היתר של שי גולדן ודלית סוטר, שתחזור לכתוב בשם העט גלי בת-חורין.

במקביל להשקעה הלא מבוטלת הנדרשת מהקמת מגזין חודשי חדש, גורמים בערוץ האב מביעים אי נחת מהסטת הכסף לפרויקט חדש במקום להשקיע בפרויקטים קיימים. לפני כחצי שנה פרסם אבנר הופשטיין כתבה מקיפה על הנעשה בערוץ – ובעיקר הלא נעשה, כולל ובעיקר היעדר המשאבים ליצירת עיתונות אמיתית ולא רק פובליציסטיקה תעמולתית. גם היום, עובדים בערוץ הלינו בפני אתר "כסית" על המהלך ואמרו כי "הזוי שאין להם כסף להביא עובדים לתוכן של הערוץ, אבל יש כסף למגזין כזה".

המגזין יופץ בשלב ראשון בעשרת אלפים עותקים ומחירו יעמוד על 29 שקלים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות