על סדר היום

לע"מ שלום, השנה 2021

איש עם אזניות (צילום: envato elements) פופולריות גואה. הסכתים (צילום: envato elements)

לשכת העיתונות הממשלתית עדיין לא מכירה בהסכתים ככלי תקשורת לגיטימי, ולא מעניקה למפעיליהם תעודות לע"מ, זאת על אף שמזה כמה שנים היא כבר מכירה בבלוגרים ומעניקה להם תעודות.

שלום סיונוב, מנהל ובעלים של "הפודקסיה" שמפעילה בין היתר את הסכתי הספורט הפופולריים "תינוקות באזבי" הפונה לאוהדי מנצ'סטר יונייטד, "עולים לרשת" על טניס" ו "תופעת דורפן" של העיתונאי הוותיק רונן דורפן, פנה לאחרונה ללע"מ בבקשה לקבלת תעודה עבור מפעילי ההסכת "נובחים בירוק" הפונה לאוהדי מכבי חיפה. לדבריו, עד הקורונה הם היו פשוט מגיעים למשחקים בכרטיסים רגילים, אולם מאז שהוגבלה כניסת קהל למשחקים והותרה רק כניסה מוגבלת של תקשורת נוצר הצורך בתעודות.

תעודת לע"מ (צילום מסך מטוויטר)
בלוגרים כן, הסכתנים לא. תעודת לע"מ (צילום מסך מטוויטר)

סיונוב פנה ללע"מ, שם הוסבר לו כי אין אפילו טעם שיגיש בקשה גם בעיתונאי עצמאי, משום שלמרות שפלטפורמות עצמאיות אחרות כמו אתרים עצמאיים ובלוגים כבר מזכות את מפעיליהן בתעודה, הסכתים עדיין לא מוכרים ככלי תקשורת עצמאיים, גם במקרים של הסכתים ותיקים ומצליחים. כך לדוגמה, "נובחים בירוק" פועל כבר חמש שנים, משודר אחת לשבוע במהלך העונה, ופרקיו השונים זכו עד כה לעשרות אלפי האזנות.

בשיחה עם "כסית" הוסיף סיונוב: "משרד הממשלה צריכים להבין שפודקאסטים הם מקצוע ולא סתם תחביב. אנשים שיש להם האזנות והם מוכרים בשוק צריכים לקבל יחס בהתאם. אני מקווה שאנשים יתעוררו ויבדקו מתי גם פודקאסטים ייכנסו להגדרה, בדיוק כמו שבלוגרים קיבלו בעבר את מבוקשם".

אורנה אדלברג-כשר, מנהלת תחום עיתונות עברית בלע"מ, מסרה: "אנחנו בוחנים כל בקשה לגופה. אין החלטה גורפת כזו או אחרת ואנחנו פועלים בהתאם לנהלים". אדלברג-כשר כמובן צודקת, אך זה בדיוק העניין – שללע"מ אין נהלים בנוגע להסכתים למרות הפופולריות הגואה של המדיום.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות