דיגיטל

המטרה: לטרגט משחקי וידאו לילדים ולא להורים | טור

אסף הנעמן הלל (צילום: יח"צ נסיקה עסקית) כשמנסים לטרגט את כולם, לא פוגעים באף אחד. אסף הנעמן הלל (צילום: יח"צ נסיקה עסקית)

כמה פעמים יצא לכם לגולל בפיד שלכם באינסטגרם או בפייסבוק, ולומר: "למה לכל הרוחות אני מטורגטת לפרסומת לחיתולים כשאני רווקה?" או "למה קוראים לי להצביע למועמד מטבריה כשאני בכלל אשקלוני?"

יצא לי יותר מכמה פעמים להיתקל בפרסומות ומודעות שלא רלבנטיות אליי בכלל. המחשבה הראשונה שעברה לי בראש, כאיש מקצוע, היא כמה חבל על כל הכסף הזה שנזרק לפח.

למי שלא ממש מבין בתחום וחושב שהמודעות סתם נוחתות עליו ביום בהיר: מודעות פייסבוק עולות כסף למפרסם. זה יכול להתחיל מכמה שקלים בודדים עד סכומים של אלפי שקלים. בתקופת הבחירות, למשל, פייסבוק עשתה הון ממועמדים פוליטיים שקידמו את האג'נדה שלהם וניסו להגיע לקהלי יעד גדולים ככל האפשר.

לכן, כשמפרסמים ברשתות החברתיות מקדמים מודעות לקהלי-יעד לא נכונים, הלב שלי נכמר על בזבוז הכסף המשווע ללקוח שלהם. לשם כך, ריכזתי לכם מספר טיפים כדי לטרגט (TARGET – "מטרה" באנגלית) קהלי יעד בצורה הטובה, הנכונה והמדויקת ביותר עבורכם:

  • דבר ראשון – ערכו מחקר שוק: ערכו עבודת הכנה שבה אתם, כבעלי העסק, חייבים להבין האם השוק שלכם עדיין קונה את המוצר או השירות שאתם מספקים.
  • שימו לב למי שבאמת קונה ולא למי שאתם רוצים שיקנה: רוב בעלי העסקים טועים כשהם נוטים לחשוב את מי הם באמת רוצים כלקוחות ולא שמים לב למי באמת קונה. לדוגמה, משחקי וידאו לילדים. לא מעט מפרסמים מטרגטים את ההורים, שזה לא רע כל כך, אבל בעצם אנחנו רוצים שזה ילהיב דווקא את הילדים עצמם, והם יבקשו מההורים לקנות. מודעה נכונה תקלע בול לצרכים שלכם.
  • גודל הקהל: האם יש מספיק אנשים שמעוניינים לרכוש את השירות או המוצר כך שתמיד יהיה לי למי לשווק.
  • מיקוד: כשאתם מנסים לטרגט את כולם, אתם לא פוגעים באף אחד. למשל, לא מספיק להזין "גילאי 18 באזור המרכז" כקהל יעד, אלא צריך לכוון לתחומי עניין מסוימים. טרגוט חכם הולך בצורה מדויקת לעבר נישה מסוימת – ולא לכולם.
  • שפה ומנהגים: השתמשו "בשפה" שבה משתמש קהל היעד שלכם – אימהות, אבות, קשישים, צעירים, להט"ב וכיו"ב. גם זה דורש מחקר ועבודת שטח.
  • חוויה: השתמשו בחוויות של אנשים כדי להסביר להם מדוע המוצר או השירות שלכם רלוונטי אליהם. זה יתפוס את תשומת הלב שלהם. גם כאן חשוב למקד את קהל היעד לאנשים עם אותו רקע, אותן חוויות, אותה שפה. לדוגמה: טיפול בהלומי קרב.
  • יכולת טכנית, ניסיון ושעות טיסה: ניסיון בשימוש בפלטפורמות הדיגיטליות היא הכרחית מכיוון שכמעט בכל שבוע יכולת הטרגוט של פייסבוק (שחולשת על אינסטגרם ועל אפליקציית המסרים וואטסאפ) משתדרגת ומשתנה ואתם חייבים להדביק את הקצב. לכן חשוב להיות סביב השעון כל הזמן ולא להוריד עיניים מהמטרה.
  • לזכור שאת מי לא לטרגט חשוב יותר מאת מי כן: מפרסמי מודעות חייבים לדעת את מי להחריג. התופעה בלטה בקידום מועמדים ברשויות המקומיות. זה בסדר שטירגטתם למועמד לראשות מועצת מעלות תרשיחא את תושבי מעלות תרשיחא, אבל כדי שלא יהיה בלבול, החריגו את תושבי הכפרים והערים הסמוכים. הם כבר באזור בחירה אחר.

אסף הנעמן הלל הוא מנכ"ל "נסיקה עסקית", יוזם מיזם "כנפיים" להכשרות מקצועיות דיגיטליות למובטלי הקורונה ולבעלי עסקים קטנים

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות