דיגיטל

#למה_ערוץ_20_הגיש_תלונה_במשטרה

גדעון סער אם אתעלם אולי זה ייעלם. גדעון סער (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ערוץ 20 מתכוון להגיש תלונה במשטרה לאחר שברשתות החברתיות פורסם כי הוא עתיד לפרסם היום (ד') בערב ראיון עם אישה הטוענת כי נאנסה לכאורה על ידי גדעון סער. הפרסום הזה הוא חלק מקמפיין ויראלי שרץ ביממה האחרונה במטרה להשחיר את שמו של סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, שסומן כבר מזמן על ידי אגף פולחן האישיות בליכוד כיעד למתקפות בשל ביקורתו על יו"ר המפלגה, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

הקמפיין שמלווה בהאשטאג #למה_גדעון_התפטר_ב2014 התפרץ כמו וירוס סיני ונפוץ ברשתות החברתיות בהיקף נרחב. בין היתר הוא שותף על ידי חשבון הטוויטר שמוצג כשל יושב ראש הכנסת לשעבר, בכיר הליכוד יריב לוין, שהחל לפעול בחודש האחרון ועוקבים אחריו כבר אלפי גולשים. היום מתברר כי מדובר במשתמש מזויף. בעמוד זה נכתב היום בצהרים: "בעוד מספר שעות אחשוף כאן בטוויטר חלק נכבד מפרשייה גדולה שבגינה התפטר גדעון סער מהכנסת ב-2014, ובדרך פלא נהיה מתנגד תקיף של תנועתו משחר ילדות והעומד בראשה".

הטקסט הזה דומה לפרסומים אחרים ברשתות החברתיות, מה שמעלה את החשד כי הקמפיין נגד סער מאורגן ואינו ספונטני ואורגני. ראשית בשל עוצמתו והיקפו, ושנית בשל הדמיון הצורני והתוכני הרב בין הציוצים והפוסטים שמועלים ב "מקריות" ותוהים מה קרה לסער לפני שבע שנים. בין היתר, הופץ היום גם סרטון יוטיוב על "פרשיות המין של גדעון סער", על ידי משתמש בשם Yoav Frank, שנהנה מ-254 מנויים בפלטפורמה הזו.

גורם בעולמות הייעוץ התקשורתי והמשברים אמר לאתר "כסית" כי הקמפיין של הימים האחרונים דומה לקמפיין נגד בני גנץ במערכת הבחירות הראשונה ב-2019, אז נטען נגדו כי הוא נסחט על ידי האיראנים בשל פרשיות מיניות בהן הוא מעורב. תושבת ארצות הברית בשם נאוה רון ג'ייקובס טענה נגדו טענות על התנהלות בלתי הולמת בתקופת לימודיהם בתיכון, ומפלגת כחול לבן הגישה נגדה תביעת לשון הרע שעדיין נידונה.

לאחר שיוחס ברשתות לערוץ 20 ראיון עם נפגעת לכאורה מסער, פורסמה ההודעה הבאה: "ערוץ 20 מבקש להבהיר שגורם אנונימי ומתחזה מפיץ מידע שקרי בשם הערוץ בדבר מידע שיפורסם הערב לכאורה בערוץ. מדובר במידע שקרי. אנו מתנערים מפרסום זה ובכוונתנו להגיש תלונה במשטרה".

סער עצמו שומר בינתיים על דממת אלחוט ולא מכבד את הקמפיין בהתייחסות. פניותינו לדוברו של גדעון סער טרם נענו.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות