דיגיטל

תחזיקו אותי! אפל מאיימת על אתרים ובלוגרים שפרסמו מידע מודלף על מוצריה

פרסום באתר LETSGO DIGITAL על אייפון 12 פרסום באתר LETSGO DIGITAL על אייפון 12

תעשיית ההדלפות של מוצרי אפל בטרם הכרזתם תפסה תאוצה והפכה פופולרית בשנים האחרונות, כאשר הדמיות, סרטונים ושרטוטים של מוצרי החברה מפורסמים ברשת, לעתים חודשים לפני השקתם הרשמית בידי החברה. נראה כי העניין נמאס לאפל והיא החליטה להילחם בתופעה.

מלבד תביעה כנגד עובד לשעבר של החברה שנאשם בגניבת מסמכים ומכירתם לגופי מדיה שהגישה החברה לפני מספר חודשים, מהלך מובן ומקובל, החלה החברה לפני כמה ימים לשגר מכתבי התראה לבלוגרים ואתרי אינטרנט שפרסמו הדלפות והשערות על מוצרי אפל בדרישה לחדול מכך או שייתבעו – מהלך שעל פניו נראה קצת תמוה.

הבלוגר שקלע בול בפרסומים שלו על דגמי אייפון 12

אחד הבלוגרים שקיבל מכתב שכזה הוא "קאנג" הסיני, שנודע ברמת הדיוק הגבוהה שלו בפרסומים מודלפים על מוצרי אפל. כך למשל לפני השקת אייפון 12, פרסם קאנג את ארבעת הדגמים המתוכננים, כולל צבעים, מחירים ומועדי תחילת מכירה – מידע שהתברר כמדויק. לדברי קאנג, כפי שפורסם באתר TheVerge, במכתב שהגיע ממשרד עורכי דין, נאמר כי המידע שהוא מפרסם עלול לתרום למתחרים של אפל וכן לאכזב את קהל לקוחותיה במקרה שיציג מוצרים שלא ייצאו לאור בסוף – טיעונים שספק אם יש להם תוקף משפטי כלשהו, מה גם שקאנג טוען, ובצדק, שמעולם לא חתם על מסמך סודיות כלשהו מול אפל.

גם האתר ההולנדי LetsGoDigital קיבל מכתב דומה מעורכי הדין מטעם אפל. האתר ההולנדי שמפרסם הדלפות של Concept Creator, שם המסך של ג'רמיין סמית, שנודע בהדמיות – לרוב מדויקות – של מוצרי אפל שהוא יוצר. אתר הגאדג׳טים הישראלי ג'ירפה שוחח עם מנהלי האתר ההולנדי וקיבל לידיו את נוסח המכתב ששלחה אפל. לפי הפרסום בג'ירפה, אפל מציינת כי אינה מרוצה בעיקר מההדמיות המדויקות שמתבססות על פי אפל, על מידע גנוב. היא מביאה כדוגמה את ההדמיה שיצר סמית לאזניות ה-Airpods Max בטרם הוצגו. הדרישה במכתב שקיבל האתר ההולנדי היא להפסיק את הפרסומים לאלתר, אולם לא מפרטת מה תעשה אם הדבר לא יתבצע.

חברות הטכנולוגיה משתפות פעולה עם ההדלפות?

ראוי לציין כי אפל היא לא החברה היחידה שסובלת לכאורה מהדלפות, וכמעט כל יצרני הסלולר, וגם בתעשיית התוכנה, סובלים מאותה תופעה. רק לפני כשבועיים הודלפה גרסת חלונות 11 של מיקרוסופט – כשבוע לפני ההשקה הרשמית. לא מן הנמנע שהחברות משתפות פעולה בשתיקה, או אפילו באופן אקטיבי עם התופעה מפני שמבחינה שיווקית לא נוצר באמת נזק כלשהו, אלא אולי אפילו ההיפך. מכירות האייפון לא נפגעו בשנים האחרונות, למרות שכל הדגמים הודלפו מראש.

מעניין לדעת האם אפל באמת מנסה להחזיר את הגלגל לאחור לימים שבהם הצליחה להפתיע באמת בכל השקה או שמדובר במהלך שנועד רק להגביר את הדיבור סביב מוצרי החברה ואין לה כוונה ממשית לבצע מהלכים כנגד המפרסמים.

גם כותב שורות אלו היה שותף כעיתונאי לחשיפה מוקדמת של מספר מוצרי אפל בעבר, כאשר מקור ההדלפות לא הגיע מחברת אפל עצמה, אלא מיצרני ציוד היקפי (קייסים, מגני מסך וכו') שמקבלים את המכשירים מספר חודשים לפני ההשקה על מנת שיוכלו לייצר את האביזרים ולהתחיל למכור אותם במועד ההשקה. יצרנים אלה חתומים על מסמכי סודיות אימתניים מול אפל, ואותם בהחלט ניתן לתבוע על הפרת סודיות, ולכן תמוה שאפל בחרה לאיים דווקא על גופי מדיה שפרסמו מידע שהגיע אליהם, מאשר לנסות ולאתר את המדליפים עצמם.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות