דיגיטל

הביזנס החדש של אלי עזור: שותף בערוץ גיימינג חדש שיעלה ב-HOT

בעלי צ'רלטון, אלי עזור בעלי צ'רלטון, אלי עזור

חברת HOT צפויה להעלות בחודש הקרוב ערוץ גיימינג ישראלי חדש, Gaming Channel שיופק על ידי ספורט1 של צ'רלטון שבבעלות אלי עזור, בשיתוף עם PARAN Studios של יוני פארן. בהמשך צפוי הערוץ לעלות ביתר הפלטפורמות.

לאתר "כסית" נודע כי בערוץ שמיועד לקהילת הגיימרים הישראלית הפורחת, מתכננים ש-90% מלוח השידורים יורכב מהפקות מקור, ואילו שאר הלוח יורכב מתכנים קנויים ושידורים של תחרויות eSport שונות. מבנה ההכנסות של ערוץ כזה לא ברור בשלב זה, ואולם גורמים מעריכים כי הוא יורכב מדמי מנוי שיתחלק בין HOT לבין מפיקי הערוץ, ושיתופי פעולה מסחריים.

בסביבת הערוץ מנסים לשמור על עמימות עד למועד אירוע ההשקה הרשמי, שיועד בתחילה ליום שישי הקרוב, אך נדחה ל-19 ביולי, ואולם Gaming Channel החל כבר לשחרר בשבועות האחרונים טיזרים ברשתות החברתיות שכוללים כתבות וידיאו קצרות וחשיפה הדרגתית של הטאלנטים שיעבדו בערוץ, כלומר גיימרים מוכרים בקהילה.

כוכבי הערוץ: גיימרים מוכרים בקהילה

ברשימת הנחשפים בטיזרים אפשר למצוא את שי בן בסט, גיל גולן, נועה בונה, רעות אריה, רון נשר, אייל יוסף ושלומי בן עטר. אם השמות האלה לא מוכרים לכם זה כנראה מפני שאתם לא חלק מקהילת הגיימרים הישראלית, אך מדובר בגיימרים שמתחזקים ערוצי יוטיוב, שידורי twitch וחשבונות טיקטוק עם אלפי עוקבים ומעריצים מקרב קהל היעד.

הגיימר שי בן בסט בטיזר של Gaming Channel
הגיימר שי בן בסט בטיזר של Gaming Channel

נשאלת השאלה האם קהל היעד – בעיקר ילדים ובני נוער – שמבלים את רוב זמנם מול מסך המחשב או הסמארטפוון, ישנה את דפוסי הצריכה שלו ויעבור לשבת מול מסך הטלוויזיה כדי לצפות בתכני הערוץ.

ניסיונות העבר לא הצליחו כל כך

בכל מקרה, אין זה הניסיון הראשון לשדר ערוץ גיימינג בישראל, כשהניסיונות הקודמים לא נחלו הצלחה מרשימה. הראשון היה כבר ב-2005 אז הקימה חברת התוכן ענני תקשורת את ערוץ game one של ששודר ב-yes ושילב חומרי מקור עם חומרים קנויים מערוץ G4 הבינלאומי. ערוץ זה שרד רק כשנה וחצי.

ב-2017 עלה ערוץ הגיימינג הבריטי Ginx בסלקום TV ובפרטנר TV, וב-2018 הוא עלה גם ב-HOT. כיום הערוץ זמין רק בפרטנר, כשסלקום הסירה אותו לאחר כשנתיים וב-HOT הסתפקו בשנה וחצי באוויר.

מעניין לראות מה מתכננים ב-Gaming Channel והאם הפעם הערוץ יצליח לשרוד זמן ארוך יותר מקודמיו. מעניינת גם הכניסה של הבעלים של צ'רלטון, אלי עזור, לתחום הגיימינג בישראל, אחרי שנים רבות של התמחות בתחום התקשורת. עזור מחזיק בשלוש תחנות רדיו אזוריות (103, eco99fm, צפון), חברת שידורי הספורט בתשלום צ'רלטון (המחזיקה בערוצים ספורט1-4 ובאתר ספורט1), אתר וואלה, העיתונים מעריב וג'רוזלם פוסט, רשת המקומון וחברת שילוט החוצות מרקעים. לצד זאת יש לציין כי עזור הוא מבעלי המניות הבולטים, יחד עם שותפו פיני זהבי, בחברת אספייר – ספקית של פתרונות להימורים ומשחקים און-ליין.

מקליגר תקשורת, המייצגים את ערוץ Gaming Channel, סירבו להגיב. מ-HOT טרם התקבלה תגובה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות