על סדר היום

תחקיר כאן 11 על כוכבי הרשת הוביל לאיום בתביעה: "סיפור שקרי"

 

תחקיר של ערוץ כאן 11 חדשות על כוכבי הרשת מישל טרוני ודניס צ'רקוב טוען כי השניים יצרו הונאת פרדימה ענפה, לכאורה. השניים שכרו עורך דין ומשרד יחסי ציבור כדי להילחם בתחקיר בחזרה, ושלחו מכתב התראה כנגד התחקירנים והערוץ. הכתב דניאל אלעזר שעבד על התחקיר, הגיב: "האיומים לא ירתיעו אותנו"

תחקיר של כאן 11 שישודר היום ומחר בשני חלקים במהדורה המרכזית, הוביל למכתב התראה לפני תביעה, ששלחו שני כוכבי הרשת הידועים; מישל טרוני ודניס צ'רקוב. שני כוכבי הרשת, מבעלי חברת הקידום הדיגיטלית "אמוזה גרופ", טוענים במכתב שהופנה לערוץ כאן 11 ולכתב המשפט והפלילים דניאל אלעזר, כי מדובר בתחקיר שיקרי לחלוטין.

שיטת אמוזה

תחקיר כאן 11 מייחס לחברת "אמוזה גרופ"' הונאת פרמידה לכאורה, כלומר גיוס כספים מאנשים מסוימים (לכאורה "עובדים" של החברה), שמגייסים בעצמם עוד כספים לחברה. פעילות החברה, על פי פרסומים באינטרנט, כוללת יצירת קמפיינים דיגיטליים בגוגל וברשתות החברתיות, אתרים מסחריים ואתרי קידום, סרטוני תדמית לקידום עסקים שונים ועוד, ומחזיקה באתר מכירות אי-קומרס בשם "אמוזה שופס", לטענת החברה – אתר הקניות הגדול ביותר בארץ. החברה נמצאת בבעלות משותפת של טרוני, צ'רקוב ואריאל אהרוני.

בפרומו שמשודר בערוץ כאן 11, טוען אחד המרואיינים, קורבן של ההונאה לכאורה, כי במהלך השותפות עם אמוזה "כמה מיליונים הועלמו" באמצעות גיוס הכספים על ידי החברה.

מישל טרוני ודניס צ'רקוב מכחישים: "סיפור שקרי"

באמצעות עורך דין אהב כהן ממשרד כהן סטרשנוב, נשלח מכתב התראה לרשת ולצוות התחקירים: "דניאל אלעזר החליט שחקר האמת אינו בראש מעייניו אלא כתבה 'צהובה' המבקשת להשחיר את שמם הטוב של שני הידוענים טרוני ודניס צ'רקוב חרף העובדה כי הם הקורבנות האמיתיים בסיפור. עת הוצגו לכתב כאן 11 שורה של טענות, מסמכים, צילומים והקלטות אשר סותרים את הנרטיב אשר גובש על ידו באופן מגמתי וככל המסתמן בהובלתם של גורמים עברייניים המבקשים להרע למרשתנו, בחר אלעזר לחמוק מהגרסה האמיתית לדברים ואף השיב בדברים אשר אינם מכבדים את תאגיד השידור, את מקצוע העיתונות ואף אדם אשר טוען שהוא פועל בניקיון כפיים".

בפרומו של כאן 11 נראה כי בין היתר – נטען נגד דניאל אלעזר בתוך המשרד של חברת אמוזה גרופ, כשמישל מתקרב אליו וצועק לעברו בכעס: "עופו לי מן המשרד". במכתב ההתראה של אמוזה גרופ נטען נגד הכתב אלעזר כי הוא עבר על לא פחות מ-ארבעה חוקים פליליים חמורים – "מהומה ועלבון במקום ציבורי ,כניסה בכח, איומים, התחזות והסגת גבול כדי לעבור עבירה".

מפעילי הונאת פירמידה או קורבנות בעצמם?

עוד נכתב במכתב ההתראה של הסוכנות כי "מרשתנו וכן משרדנו לא ניתן יד לכתבה רשלנית אשר מציגה סיפור מגמתי, חלקי, שקרי ברובו ואף חמור מכל – מקודם על ידי נרטיב כוזב של גורמים עברייניים. לו רשות השידור (הכוונה לתאגיד השידור הציבורי – א"כ) באמת מבקשת למגר תופעות פסולות כדוגמת הונאות ברשת ,טוב תעשה לו תסקר, ראשית, את הגורמים האמיתיים אשר הונו – במישרין ובעקיפין – את לקוחות הקצה של מרשתנו, אף אם הדבר כרוך בימי תחקיר נוספים".

בעקבות מכתב ההתראה והאיום בתביעה, כתב אלעזר בטוויטר האישי שלו: "האיום הזה של בעלי החברה – מישל, דניס ואריאל, לא ירתיע אותנו. הכל ממוסמך, מגובה בהקלטות, מידע פנימי. לא להאמין איך גם כאן משקרים בלי הפסקה. השיטה תיחשף שלב אחר שלב, ולא תאמינו עד כמה רחוק הלכו כדי שהבלוף לא יתגלה והבועה לא תתפוצץ".

מכתב התראה מחברת אמוזה, מתוך הטוויטר של דניאל אלעזר

תוקף בחזרה, מתוך הטוויטר של דניאל אלעזר

הבוקר כתב אלעזר: "מישל השקרן ואנשי החברה פתחו אתמול בקמפיין כדי להטיל דופי בתחקיר (שנזכיר, עוד לא שודר) שלנו. כמו שהם יודעים לעשות הכי טוב, פתחו מצלמה והתחילו לדבר שטויות ובכמויות… כמעט חודש (8.6) עבר מאז שהיינו אצלם במשרד. לאחר מכן שוחחתי כשעה עם עורך דינם, עוד כשעה שיחת רקע עם כוכבי הרשת עצמם ועוד אינספור שיחות עם משרד יחסי הציבור שהם שכרו לטובת המשבר אליו נקלעו. במצטבר מעל שלוש שעות בהם אני שומע מהם רק חרטוטים וזריקת אחריות. זורקים דברים לחלל האוויר בלי להוכיח או להציג שום דבר".

מדוברות כאן 11 חדשות נמסר: "אנחנו מזמינים את כולם לצפות בתחקיר שישודר השבוע בחדשות הערב בערוץ כאן 11".

לקריאה נוספת:

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות