על סדר היום

הקרב על הוועד – הדור הבא: הגיע שלב האיומים בתביעת לשון הרע

ההסתדרות הכללית והסתדרות לאומית ההסתדרות הכללית והסתדרות לאומית

המאבקים הפנים ועדיים בחברת בזק עולים שלב. הסתדרות העובדים הלאומית מאיימת לנקוט בהליכים משפטיים נגד יו"ר איגוד עובדי חברות הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, יקי חלוצי, שהאיגוד שלו פועל במסגרת ההסתדרות הכללית. הטענה שלה היא כי יקי חלוצי האשים את ההסתדרות הלאומית בשיתוף פעולה עם הנהלת חברת yes, כחלק ממהלך של איחוד חברות-בנות של חברת בזק. האיום בתביעת לשון הרע נובע מפרסום באתר אייס בו צוטט חלוצי בתגובה שהועברה, כי "ההסתדרות הלאומית ו-ועד עובדי yes מתערבים בסכסוכים לא להם ומשתפים פעולה עם ההנהלה נגד העובדים אותם אנחנו מייצגים".

עורך הדין של ההסתדרות הלאומית, פז מוזר ממשרד ליבליך-מוזר-גליק, טוען כי מדובר באשמת שווא של יו"ר האיגוד יקי חלוצי. "בפרסום הצגת מצג שקרי ופוגעני, לפיו מרשתי עושה יד אחת עם ההנהלה כנגד עובדים", כתב עו"ד מוזר לחלוצי. "האשמות השווא הפוגעניות העולות מתגובתך אינן נכונות, לשון המעטה. גם בעת מאבק בין ארגוני עובדים, ראוי לנהוג בתום לב ולא להאשים בהאשמות סרק את 'המתחרים'. נראה כי מדובר באמירות שמטרתן פגיעה מכוונת בפועלם של מרשתי, ובניסיון 'לגנוב' עובדים לטובת ההסתדרות הכללית. ההאשמה כאילו מרשתי פועלת כנגד אינטרסים של עובדים בשיתוף פעולה עם ההנהלה, היא אמירה חמורה, שאינה אמת".

התגובה של יקי חלוצי באתר אייס - צילום מסך: אייס
התגובה של יקי חלוצי באתר אייס – צילום מסך: אייס

דברים אלו מתרחשים על רקע השינויים הארגוניים המתרחשים בחברות הבנות של בזק: פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes. בין היתר גם הוקם ועד עובדי אלפא, שמאגד את ועדי העובדים של פלאפון ושל בזק בינלאומי. ועד זה שייך להסתדרות הכללית. מנגד ועד עובדי yes, גם כן חברה-בת של בזק, שייך להסתדרות הלאומית. בין הוועדים מתחולל מאבק ייצרי וחילופי האשמות. בהסתדרות הלאומית טוענים כי הכללית מנסה "לגנוב" את עובדי yes המאוגדים כאמור תחת הלאומית. עוד טוענים בלאומית כי ועד "אלפא" הוא מומצא משום שאיננו קיים משפטית, לאור העובדה שאין ישות משפטית של חברה בשם "אלפא". רק לפני כשבוע הופץ סרטון של ועד עובדי yes נגד ועד אלפא כחלק ממאבק התאגדויות העובדים בחברות-בנות.

במכתב ההתראה שנשלח הבוקר, מציינת ההסתדרות הלאומית כי מדובר במתקפה חריגה מאוד בזירת המאבק בין ארגוני העובדים וכי למרות התחרות בין הכללית ללאומית על עובדים, ישנו קוד התנהלות לכאורה הקובע כללים של ג'נטלמניות וגבולות גזרה, ולכן האשמה בשיתוף פעולה עם ההנהלה היא אמירה חריפה, ולכן גם עשויה להיות דיבתית.

במכתב כותב עו"ד מוזר כי "האשמות השווא הפוגעניות העולות מתגובתך אינן נכונות, לשון המעטה. גם בעת מאבק בין ארגוני עובדים, ראוי לנהוג בתום לב ולא להאשים בהאשמות סרק את 'המתחרים'. נראה כי מדובר באמירות שמטרתן פגיעה מכוונת בפועלם של מרשתי, ובניסיון 'לגנוב' עובדים לטובת ההסתדרות הכללית. ההאשמה כאילו מרשתי פועלת כנגד אינטרסים של עובדים בשיתוף פעולה עם ההנהלה, היא אמירה חמורה, שאינה אמת".

במכתב ששלחה ההסתדרות הלאומית לחלוצי, הוא נדרש להסיר את האמירות הפוגעניות שצוטטו באייטם ב-ICE לפני מספר ימים. איך להסיר את האמירות? הכוונה ככל הנראה לפעול מול אייס בבקשה שימחקו את התגובה שהובאה בשמו. עוד נדרש חלוצי ולפרסם התנצלות בזו הלשון: "התנצלות בפני ההסתדרות הלאומית: ביום 23 ביוני 2021 פרסמתי תגובה בכתבה שפורסמה באתר ICE דברים שהם בגדר דברי לשון הרע המתייחסים להתנהלותה של ההסתדרות הלאומית. אני מבקש להבהיר כי בניגוד לדברים שכתבתי, ההסתדרות הלאומית אינה פועלת לפגיעה בעובדים ואינה משתפת פעולה עם ההנהלה על מנת לפגוע בעובדים. אני מבקש להביע את התנצלותי על פרסום עובדות לא נכונות".

במידה ולא יבצע את הדברים שבהסתדרות הלאומית דורשים ממנו, מתכוונת הלאומית לפנות לערכאות משפטיות ולתבוע לדבריה את חלוצי על הנזקים שנגרמו לה בעקבות דבריו.

מההסתדרות הכללית טרם התקבלה תגובה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות