על סדר היום

האם החלום להפוך לגיי אייקון יתגשם? ג'וס מתייעץ עם משתתפי מצעד הגאווה

כ-100 אלף איש השתתפו במצעד הגאווה שהתקיים בשישי האחרון בתל אביב. אחד מהם היה שליח "כסית" ג'וס ריבה, עם משימה כמעט בלתי אפשרית: איך למתג עצמו מחדש ולהפוך לנערץ על ידי קהילת הלהטב"ק?

שליח "כסית" לאירועים מיוחדים, ג'וס ריבה, לקח חלק במצעד הגאווה שהתקיים ביום שישי האחרון בתל אביב, יחד עם עוד 100 אלף משתתפים.

המטרה הייתה אחת: איך ג'וס עובר מיתוג מחדש כדי להפוך ל"גיי אייקון" – כלומר לאמץ תכונות אופנייניות למעמד – שעל פי ויקיפדיה הן "עוצמה אישית, זוהר, ראוותנות והתנהגות הקוראת תיגר על נורמות מגדריות". לשם כך הוא שוחח עם משתתפי המצעד, ישראלים ותיירים, חברי קהילת הלהטב"ק וסטרייטים תומכים, ואפילו מוכר המים, שהעניק לו תובנה בלתי נשכחת.

"כבר מגיל צעיר חלמתי להיות גיי אייקון", אומר ג'וס ריבה. "ראיתי את התהילה והאהבה חסרת התנאים לה זוכים כל אלילי הקהילה וליבי נדם. ידעתי ששם אני צריך להיות. יש משהו טהור באהבה של הקהילה. היא מעריכה אותך באמת וחבריה לא שוכחים אותך לעת זקנה. שימו לב לזהבה גלאון לדוגמה – הקהילה הגאה הפכה אותה למלכה, לסמל. קווין זי. מפוליטיקאית אפרורית למלכה האם. כמו ביונסה רק עם אג׳נדה. זה מקסים. ובדיוק לשם אני חותר להיות בעוד כמה עשורים".

"אל מצעד בטיילת בתל אביב בשישי האחרון הגעתי מלא גאווה אבל גם עם צניעות וכשבפניי מטרה אחת: להגשים את החלום שלי ולהפוך להיות גיי אייקון. החברות והחברים קיבלו אותי בברכה, אבל כשקצת התחלנו לדון בעניינים, גיליתי שהדרך לא קלה כמו שחשבתי. שלוק מושקע, קעקועים מקוריים וביטחון עצמי ישימו אותי בעמדת זינוק טובה, אבל אוי כמה שטעיתי".

אז מה צריך כדי להיות גיי אייקון? "יש צורך בכישרון במה מסוים, סטאר קוואליטי קוראים לזה", אומר ג'וס. "נו, לדעת לזוז ולשיר ועוד כל מיני דברים שלצערי אין לי. חוץ מזה מסתבר שגם חשוב להיות כמעט ערום. שכפתור או שניים פתוחים בחולצה זה אולי נחשב למגניב ברחוב אחוזה ברעננה, אבל לא במעוז הטרנד הישראלי. וזה לא ממש בא לי בטוב".

האם הקהילה בנויה לכוכב כמו ג'וס? האם המיתוג החדש שלו הצליח, והאם הוא באמת עבר מהפך? כל זאת ועוד בכתבה הבאה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות