דיגיטל

איזו מבוכה: וואטסאפ איבדה את הסימן המסחרי על שם המותג שלה

וואטסאפ - צילום: PIXABUY וואטסאפ – צילום: PIXABUY

מישהו מכיר את העובד באפליקציית וואטסאפ שאחראי על חידוש הסימן המסחרי של החברה? יופי, אז צריך לעזור לו למצוא עבודה חדשה. מסתבר שוואטסאפ איבדה את הסימן המסחרי שלה Trademark ברוב מדינות העולם, כולל בישראל, ולמעשה ניתן כרגע לעשות שימוש חופשי בשם המותג לכל צורך שהוא.

עו"ד גיא אופיר - צילום: יח"צ
עו"ד גיא אופיר – צילום: יח"צ

עו"ד גיא אופיר, שגילה את העניין, מסביר בשיחה עם אתר "כסית" כי אפליקציית המסרים שנמצאת בבעלות פייסבוק, שכחה ככל הנראה לחדש את הסימן המסחרי הרשום שלה הן בארה"ב והן במדינות רבות ברחבי העולם. תוקף הסימן המסחרי פג בארה"ב באפריל השנה ובחברה גילו זאת רק כעבור חודשיים וחידשו את הרישום רק בחודש יוני. עם זאת, תהליך הרישום המקורי במדינות אחרות היה הדרגתי כך שבחודשים האחרונים מאבדת החברה אט אט את מאגר רישומי סימן המסחר שלה.

בישראל למשל פג התוקף ב-24 במאי, לפני כחודש בדיוק, וטרם חודש. סביר להניח שמכיוון שהתקלה נתגלתה בסופו של דבר, וואטסאפ מבצעת כרגע מירוץ לחידוש הרישום בכל המדינות, אולם תהליך עשוי לארוך כמה חודשים, ולכן בינתיים סימן המסחר פנוי לשימוש.

תאריך תום התוקף: 24/05/2021. הסימן המסחרי של וואטסאפ הסתיים
תאריך תום התוקף: 24/05/2021. הסימן המסחרי של וואטסאפ הסתיים

אז האם אפשר לפתוח עסק עכשיו עם השם וואטסאפ? עו"ד אופיר מסביר שכל אחד רשאי להגיש בקשה לרשום את השם תחת סימן מסחרי, אולם ברגע שוואטסאפ עצמה תגיש בקשה גם כן, מה שסביר להניח שיקרה בזמן הקרוב, היא תקבל קדימות על הרישום שכן השם כבר מזוהה איתה והיא ביצעה תחתיו פעילות משמעותית, כך שבסופו של דבר מדובר בעיקר במבוכה לחברה, אבל לא נזק ממשי.

(עדכון 21:10) בתוך כך דיווחה הערב חברת אימפקט שירותי תוכן בבעלות מולי ארי, כי הגישה היום בקשה לרישום סימן המסחר whatsapp בישראל לאחר שהחברה האמריקנית לא חידשה את רישום סימן המסחר בישראל ובמדינות נוספות.

״אין לי כוונה לפתח תוכנת מסרים מידיים מתחרה", אמר ארי, "אבל יש לי בהחלט כמה רעיונות כיצד להשתמש בשם WhatsApp לצרכים אחרים, וכמובן שהכול בצורה חוקית לחלוטין".

את הבקשה לרישום סימן המסחר ביצעה החברה באמצעות עו"ד גיא אופיר שמתמחה בדיני קניין רוחני באינטרנט. עו״ד אופיר היה זה שגילה את אי חידוש הרישום של WhatsApp.

תגובת פייסבוק ישראל טרם התקבלה.

גילוי נאות: חברת אימפקט שירותי תוכן היא הבעלים של אתר התקשורת כסית

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות