על סדר היום

הקרב על הוועד: עובדי yes נגד פלאפון, כולל סרטון עסיסי

המלחמה על השימוש בצמד המילים "ועד אלפא" מעורר הרבה אמוציות במאבק בין ועדי העובדים של yes ופלאפון, שתיהן חברות בנות של בזק. יו"ר ועד עובדי yes: "ועד אלפא הוא חרטא מההתחלה ועד הסוף". בוועד פלאפון סירבו להגיב

בעוד הנהלת "אלפא", שם הקוד שניתן לאיחוד בין חברות הבנות של בזק – פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes, מבצעת מהלכים לקביעת עובדות המיזוג בשטח, נראה כי העובדים בקבוצה נמצאים במקום אחר לגמרי. ועד עובדי yes פתח במאבק גלוי נגד ועד עובדי פלאפון אשר לטענתם "מתחזה" להיות ועד שמייצג את כל עובדי שלוש החברות, וכך קורא לעצמו "ועד אלפא", בעוד שוועד עובדי yes  טוען כי בעצם במעשיו הוא פוגע בעובדי yes.

הוועדים עצמם משתייכים לנציגויות עובדים שונות: ועד עובדי פלאפון משתייך להסתדרות הכללית ואילו ועד עובדי yes מאוגד בהסתדרות הלאומית, ולא מן הנמנע שמאחורי הקלעים מדובר גם במאבק בין שתי ההסתדרויות על גבם של עובדי החברות.

"ועד אלפא הוא חרטא מההתחלה ועד הסוף. פנייה מוזרה של ועד פלאפון וההסתדרות הכללית להעביר אליו את עובדי בזק בינלאומי שעוברים לעבוד ב-yes ואת עובדי yes, המאוגדים בהסתדרות הלאומית, כדי לחזק את עצמו. זאת, מבלי יכולת או כוונה לסייע להם", אומר יו"ר ועד עובדי yes אלי כהן. המאבק נועד לשמור על צביון חברת yes ועצמאותה, לצד שמירה על עצמאות ועד עובדי yes ושימור יכולותיו להגן על העובדים. "ועד פלאפון, שנמצא במצוקה, מנסה לצרף את הראש הבריא של עובדי בזק בינלאומי ו-yes למיטה החולה שלו".

בסרטון שפרסם ועד עובדי yes, הראשון בסדרה, מוצגים חלק מההטעיות, שעומדות מאחורי ועד "אלפא". "עובדי yes אהובים, בטח שמעתם על ועד פלאפון, סליחה אלפא, סליחה חרטא. ועד אלפא מספר לכם שהוא מייצג את כל עובדי הקבוצה. חרטא. בזק בינלאומי פורקה ו-yes לא תצטרף. ועד אלפא מבטיח שתקבלו את הסכם פלאפון, אם תצטרפו אליו. חרטא. עובדי בזק בינלאומי שהצטרפו לא קיבלו ולא יקבלו את ההסכם הזה. הם אכלו אותה. לעובדי yes זה לא יקרה", אומרת הקריינית בסרטון.

בוועד עובדי פלאפון סירבו להגיב.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות