דיגיטל

לא תאמינו למה פלטפורמת הסטרימינג twitch חסמה שתי יוצרות

היוצרת Amouranth בפלטפורמת twitch היוצרת Amouranth בפלטפורמת twitch

פלטפורמת הסטרימינג twitch הפופולרית בעיקר בקרב ילדים ובני נוער, חסמה בסוף השבוע האחרון שתי יוצרות שעלו לשידור בבגד גוף ״מבליט איברים״ וביצעו פעולות שנוגדות את חוקי הפלטפורמה, הגם שחוקים אלה אינם ברורים לחלוטין. מדובר ביוצרות Amouranth ו-Indiefoxx שעלו עם שידורים חיים דומים למדי, שבהם הן לבשו מכנסי טייץ שהפכו פופולריים בעקבות סרטוני טיק-טוק, מכנסיים שמבליטות במיוחד את הישבן של הלובשות אותן. כמו כן, השתיים ליקקו את המיקרופון בזמן השידור. בנתיים שוחררה החסימה של שתי היוצרות.

עיון בחוקי המותר והאסור של טוויץ׳ לא מבהירים בצורה מוחלטת על אילו חוקים בדיוק עברו היוצרות, אלא ש-twitch נאבקת להישאר פלטפורמה נקייה ובטוחה יחסית על מנת לשמר את מיליוני המשתמשים שלה, שרובן ילדים ובני נוער שיוצרים וצופים בשידורים חיים בעיקר של משחקי מחשב פופולריים.

זאת לא הפעם הראשונה ש-twitch חוסמת יוצרים, אלא שבדרך כלל החסימות האלה מגיעות רק לאחר שאותם יוצרים הופכים לפופולריים במיוחד ונחשפים למיליוני צפיות.

ראוי לציין ש-twitch הבהירה שאין זה לא חוקי "להיות סקסי" בשידורים שלה, אלא שאסור להיות סקסי בכוונה, כמו ללבוש בגדים שמבליטים איברים, להראות אביזרי מין שלא לצורך הסבר חינוכי, או לבצע בכוונה אקטים סקסיים. אם במקרה עולה יוצר שמעלה רגשות סקסיים אצל הצופים – הדבר בסדר מבחינת הפלטפורמה.

ברור ש-twitch מסתבכת עם ההגדרות המתפתלות והבלתי ברורות שלה, אולם אפשר להעריך לפחות את הניסיון שלה לשמור על סביבה בטוחה עבור המשתמשים הצעירים שלה, מה שטיק-טוק למשל מתקשה מאוד לעשות, למרות ניסיונות מתוקשרים בתחום.

הפרשיה האחרונה בתחום אירעה לפני כחודש כש-twitch נאבקה בטרנד שהפך פופולרי שבו יוצרים העלו סרטונים מתוך האמבטיה, כשהם בבגדי ים. בתחילה twitch לא נאבקה בסרטונים אלה (שרובם, האמת, נראו תמימים למדי) אלא שמספר לא מבוטל של מפרסמים מסחריים בפלטפורמה התלוננו בפני החברה שהדבר פוגע בהם ורק אז נכנסה twitch לפעולה. ייתכן שהפעם החליטה החברה להקדים תרופה למכה, כך שאין ספק שמלבד שמירה על נפשם הרכה של משתמשיה – מעורבים פה גם שיקוליים עסקיים וכלכליים. מהצד השני, יוצרים רבים מביעים את מחאתם על כך שהפלטפורמה מגבילה את יכולתם להעלות שידורים שימשכו צופים רבים בצורה רבה מדי.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות