על סדר היום

התביעה באיטליה: שידור התרסקות הרכבל היה "לא הולם לחלוטין"

קרון הרכבל המרוסק - צילום מסך: מתוך סרטון של איגוד הכבאים האיטלקי קרון הרכבל המרוסק – צילום מסך: מתוך סרטון של איגוד הכבאים האיטלקי

ביקורת חריפה באיטליה על הדלפת סרטון התרסקות הרכבל בצפון המדינה, בה נהרגו 14 בני אדם, בהם בני משפחת בירן הישראליים. סרטון מצלמות האבטחה המקומיות הודלף לתאגיד השידור הציבורי Rai TV ששידר אותו ביום רביעי האחרון ובעקבותיה הוא שודר במקומות רבים בעולם, בהם בישראל. בסרטון נראה בבירור הקרע בכבל רגעים ספורים לפני הגעת הקרון לתחנת העגינה העליונה, ולאחריו את הקרון יורד במהירות למטה עד התרסקותו.

על פי העיתון "גרדיאן" הבריטי, תובעים בעיר ורבניה הסמוכה שפתחו בחקירה נגד מפעילי הרכבל בחשד להריגה ורשלנות, אמרו כי ההחלטה לפרסם את התיעוד הייתה "לא הולמת לחלוטין". לפי הדיווחים המקומיים, תחילה עלה השידור בערוץ 3 של התאגיד כשהקרון מטושטש, אולם הצילומים הועברו לרשת וקודמו על ידי כלי תקשורת אחרים עם טשטוש חלקי בלבד של פני הקרבנות.

במכתב ששלחה התובעת אולימפיה בוסי לתקשורת המקומית היא אמרה "קרובי המשפחה (של הקרבנות – ע"ק) לא קיבלו הודעה ושידור הצילומים נעצר". היא הוסיפה כי "אסור שסבל המשפחות יועצם עוד יותר בגלל מעשים כאלה". כמה פוליטיקאים מקומיים כבר דורשים הסבר מגוף השידור בעקבות המעשים. שרת החינוך לשעבר ולריה פדלי מסרה בהצהרתה כי שידור הסרטון חמור במיוחד מאחר שהוא "בוצע על ידי אנשי השירות הציבורי".

נשיא Rai, העיתונאי השנוי במחלוקת מרצ'לו פואה, אמר שהוא "יבחן בזהירות את כל ההשלכות, וראשית ההשלכות האתיות, והכבוד שמגיע לקרבנות ומשפחותיהם".

הרשויות באיטליה עצרו שלושה מפעילים של הרכבל בחשד שנטרלו בכוונה את בלם החירום שהיה יכול למנוע את ההתרסקות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות