מדיה

מסתמן: ארבעה חל"תניקים לא יחזרו לידיעות תקשורת – בהם יו"ר הוועד

בית ידיעות אחרונות, ראשון לציון בית ידיעות אחרונות, ראשון לציון

עובדי "ידיעות תקשורת" שהוצאו לחל"ת בעקבות משבר הקורונה, צפויים לחזור לעבודה ב-1 ביולי, ואולם ארבעה מהם לא יחזרו, בהם יו"ר ועד העובדים של הרשת וחבר ועד נוסף. מדובר בסיומו של תהליך הצמצומים שהחל בדצמבר שעבר, אז פוטרו כ-23 מחברי מערכת הרשת ואילו 14 עובדים הוצאו לחל"ת.

ממכתב ששיגרה סמנכ"ל ידיעות אחרונות, ורד סוטו-אורגד לעובדים והגיע לידי "כסית", נכתב כי "לצערנו, לא חל השיפור שלו קיווינו במצבה הכלכלי של ידיעות תקשורת. בשים לב למצב הכלכלי, וכפי שהתחייבנו, בחנו את היתכנות החזרתם מחופשה ללא תשלום של עובדי המערכת ולצערנו עבודתם של חלק מהם התייתרה לחלוטין ולפיכך לא נוכל להחזירם לעבודה". מדובר בארבעה עובדים בסך הכל, שיקבלו בימים הקרובים זימון לשימוע לצורך סיום העסקתם". על פי המסתמן יתרת העובדים, להוציא את אלו שבחרו לעזוב את הקבוצה במהלך החל"ת הארוך, יוחזרו לעבודתם.

יו"ר ועד עובדי ידיעות תקשורת, דני טנקל, שצפוי לסיים את דרכו ברשת, שלח מכתב קשה לארגון העיתונאים שניהל את מאבק העובדים בתוכנית של קבוצת ידיעות אחרונות לפיטורי עובדים והוצאת אחרים לחל"ת. במכתב כתב טנקל: "את עזות המצח של ההנהלה שבחרה לפטר את מייסדי הוועד בחסות הקורונה והיציאה לחל"ת, אני עוד מבין. תחת ההתנהלות הדורסנית וההתעמרות הזאת בדיוק עבדנו במשך שנים, עד שהחלטנו להתאגד ולשים לזה סוף. אבל את התנהלות ארגון העיתונאים אני פשוט לא מצליח להבין. לא את ההססנות בהתנהלות נגד ההנהלה במהלך המשא ומתן כשהיה ברור שצריך לצאת למאבק כדי לבלום את מהלכיה הדורסניים של ההנהלה כנגד עובדים מאורגנים, ולא את ההתנהלות הנוכחית המקוממת לאחר שההנהלה פשוט מכניסה פה אצבע בעין ומבקשת לפטר חברי ועד בכזו קלות ובכזה חוסר אונים מצד הארגון. נכון, זכיתי להגנה בשנה החולפת בניסיון לפטר אותי. זכיתי לה כי זו היתה החובה של ארגון עובדים להגן על מייסדי ההתארגנות. אבל אני לא מבין איך לא ברור ומובן שהמהלך הנוכחי לפיטוריי הוא המשך ישיר להתנכלות ולניסיון הפגיעה בהתארגנות".

 

יו"ר ועד עובדי ידיעות תקשורת דני טנקל (צילום: באדיבות המצולם)
יו"ר ועד עובדי ידיעות תקשורת דני טנקל (צילום: באדיבות המצולם)

טנקל, שכבר תקף לאחרונה את הארגון על התנהלותו, הוסיף במכתב הנוכחי כי "התחושה שאני מקבל מהארגון היא שהוא ישמח ויקל עליו אם פשוט נרים ידיים ונבקש לפרוש, ובכך נפטור אותו מכאב הראש הכרוך במאבק מול ההנהלה. זו לא רק הפקרת האנשים שהובילו להקמת הוועד, זו גם ירייה ברגל שלכם עצמכם – מי שנמנע ברפיסות ממאבק כל כך הגיוני למען מייסדי ההתארגנות, לא יידע לשמור על אחרון העובדים החוששים כל כך למקומם. איזה מסר אתם משדרים? איך מסתכלים על זה העובדים? איך מסתכלת על זה ההנהלה שצועדת כל הדרך לריסוק ההתארגנות? לי זה ברור. אני לא מצליח להבין איך לכם זה לא ברור. אתם לא צריכים לשאול אותי אם אני מעוניין לפרוש, אתם צריכים להכריח אותי להישאר ולהיאבק. בשבילכם, בשבילי, בשביל כל העובדים. זו בכלל לא שאלה, זו חובתכם כארגון עובדים".

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה: "דני טנקל הודיע כבר לפני למעלה מחצי שנה כי מבחינתו הוא סיים לייצג את העובדים ואיננו מעוניין להמשיך לשמש חבר בוועד העובדים. אנחנו מעריכים את דני ואת פועלו בהתארגנות של עובדי ידיעות תקשורת ומלווים אותו ואת העובדים האחרים שמסיימים בימים אלה את תקופת החל"ת והנהלת ידיעות מעוניינת לסיים את העסקתם. פנינו ודרשנו מהנהלת 'ידיעות' לקיים עמנו היוועצות דחופה בעניינם של עובדים אלה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות