מדיה

משמרות הצניעות של ערוץ 20

נוה דרומי באולפן ערוץ 20 (צילום מסך) אותך אנחנו דווקא אוהבים. נוה דרומי (צילום מסך)

תקרית מביכה אירעה לפני כחודש בתכנית "הסיפור המרכזי" בערוץ 20, עת מפיקות התכנית דרשו מאחת המרואיינות ללבוש ז'קט משום שחשבו שלבושה לא צנוע מספיק עבור בעלי הערוץ וצופיו.

ד"ר גייל טלשיר, חוקרת בכירה במחלקה למדע המדינה באוניברסיטה העברית בירושלים, הוזמנה לפני מספר שבועות לתכנית שהייתה באותו ערב בהגשת העיתונאית נוה דרומי, לשוחח על הספר בעריכתה שיצא לאחרונה, "משילות או דמוקרטיה". זמן קצר לפני תחילת השידור, כשכבר ישבה באולפן עם דרומי, ביקשו מפיקות התכנית מטלשיר ללבוש ז'קט משום שלבשה באותו יום שמלה ללא שרוולים אף שלא הייתה מאוד חשופה. טלשיר ההמומה לא הבינה מה פשר הבקשה, ואז נאמר לה ש "בעלי הערוץ הם דתיים ואנחנו לא רוצים לקבל תלונות".

דרומי והמראיין הנוסף באותו ערב, עו"ד דוד פטר מפורום קהלת – בעצמו אדם דתי – הופתעו גם הם מהבקשה וציינו בפני טלשיר כי מבחינתם אין שום בעיה בלבוש שלה ושהיא יכולה להוריד את הז'קט. אחרי שהוא הורד, שניות ספורות לפני תחילת השידור, בהפקה התעקשו ובשל לוח הזמנים הדחוק טלשיר נכנעה והתראיינה עם הז'קט.

"זו הייתה חוויה משפילה. זו כפייה דתית זוחלת, שאפילו לא צריך לדבר עליה מרוב שברור שהיא מתקיימת", אמרו מקורבים לטלשיר. עדים לאירוע ציינו כי הפתעתה של דרומי מהבקשה העידה כי לא מדובר בהנחיה ידועה ומוכרת בערוץ.

ערוץ 20 הוקם כערוץ מורשת יהודית אך מאז שינויי חקיקה שבוצעו ב-2018, במסגרתם הותר לו לשדר מהדורת חדשות יומית, הוחלט להפחית את התוכן העוסק במורשת ל-51% בלבד מהיקף השידורים ולהתמקד באקטואליה בשעות הפריים טיים.

טרם התקבלה תגובת ערוץ 20.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות