זזים

עוד עזיבה בגלובס: עורך ביקורת התקשורת גדעון דוקוב פורש

גדעון דוקוב - צילום: לירון מולדובן גדעון דוקוב – צילום: לירון מולדובן

עורך מדור ביקורת התקשורת של גלובס, גדעון דוקוב, עוזב את העיתון לאחר קצת יותר משנה. עזיבתו מצטרפת לגל של עזיבות של עיתונאים בתקופה האחרונה את העיתון, בהם דרור פויר, חן מענית, דוד ורטהיים ואחרים.

מעבר למדור ביקורת התקשורת שלו – מנקודת מבט ימנית – דוקוב היה גם עורך קהלים וניוזלטרים בעיתון. לגלובס הגיע לאחר שהיה סגן עורך העיתון בשבע. את דרכו העיתונאית החל בביטאון המתנחלים "נקודה", בהמשך שימש ככתב במקור ראשון, עורך באתר NRG שנרכש על ידי ישראל היום (שגם רכש את מקור ראשון), כתב טור ביקורת תקשורת על עלוני ועיתוני השבת ושידר בגלי ישראל.

לפני שעה קלה כתב בפייסבוק כי "אחרי קצת יותר משנה בגלובס, בעוד כחודש אסיים את עבודתי שם, וזה המקום להודות למו"לית אלונה בר און ולעורכת הראשית נעמה סיקולר, גם על החוויה האישית שעברתי שם, ובעיקר על המסע שלהן בניסיון ליצור עיתון הגון ומאוזן. מסע שדורש הרבה אומץ מול ברנז'ה תקשורתית שלא מצליחה לקבל את העובדה שמישהו טיפ-טיפה מזיז לה את הגבינה, ותוקפת אותן שוב ושוב, כולל באופן נמוך ונבזי".

לדבריו, "אם הייתי צריך לבחור תובנה אחת מרכזית שלקחתי מהקדנציה ככותב ביקורת תקשורת, זו הייתה ההבנה שצריכת תקשורת היא קצת כמו צריכת מזון, במובן הזה שאנחנו בוחרים מה ואיפה נאכל, אבל יש לנו הרבה פחות השפעה, אם בכלל, מה נעכל מתוך זה".

"לכן הבחירה המרכזית שלנו, של כל אדם, שצורך חדשות ותקשורת, היא בשאלה איפה וממי אתה בוחר לקבל את החדשות שלך. ככל שתבחר במקום 'בריא' יותר בעיניך, ככה יגדל הסיכוי שלך לשמור על תודעה ותפיסת עולם בריאה".

בתשובה לפניית אתר "כסית", אמר דוקוב כי ישנם מספר כיוונים, אולם טרם החליט סופית במה יבחר. דוקוב מכחיש כי עזיבתו קשורה לגל העזיבות באתר: "לצד העזיבות היו גם גיוסים", אמר.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות