על סדר היום

ירי בנגמ"ש: עמית סגל Vs ארץ נהדרת – "מגחיכים כל דבר ימני, גזעניים"

רינה מצליח ועמית סגל בארץ נהדרת - צילום מסך: קשת רינה מצליח ועמית סגל בארץ נהדרת – צילום מסך: קשת

"במשך שבע שנים ראשי ארץ נהדרת לא מפסיקים לסמס לבכירי קשת בכל פעם שאני אומר משהו ימני על המסך. הם מעולם לא תקפו אנשי שמאל על האיוולת במסירת שטחים לטרוריסטים. אצלם, ראשי הימין הם נאצים, אבל הימין מסית. רחמים על אסי, שני, קיציס והאחרים שצריכים לשמש פרזנטורים של התועמלנים האלה", תקף אתמול (יום ג') הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל את אנשי ארץ נהדרת, תוכנית הדגל של הערוץ בו הוא משדר.

סגל יצא עוד מוקדם יותר בראיון לגלי צה"ל למתקפה נגד ארץ נהדרת וראשיה, "אנשי שמאל רדיקלי" כפי שכינה את העורך מולי שגב והכותב הראשי דוד ליפשיץ, שלדבריו "מנסים להגחיך כל דבר ימני", וש"משתמשים בתוכנית שלהם כדי להנחיל את סדר היום שלהם".

סגל רואיין בשל קביעתו – שהתבררה כלא נכונה – כי אין סיכוי שתקום "ממשלת שינוי" בראשות נפתלי בנט, יחד עם יאיר לפיד ומנסור עבאס. "כולנו עושים טעויות וצריך ללמוד מזה שיעור בצניעות, אבל אין לי שום כוונה להפסיק להביע את עמדותיי", אמר.

סגל התייחס לניסיון בארץ נהדרת לפגוע לדבריו בתדמיתו המקצועית: "ההתייחסות במערכון הייתה לטעויות שלי לגבי הקמת ממשלת השינוי. יחד עם זאת, יש מאבק אידיאולוגי סמוי שמתנהל מטבע הדברים גם בערוץ 12. אני מקבל את זה באהבה אבל תוהה איפה הייתה הסאטירה הזו על עיתונאים משמאל".

"חוץ מרייטינג ולהצחיק, זה להגחיך כל דבר ימני" המשיך. "במשך שנים הם הביעו ביקורת ככל כך שאני מביע את עמדותיי בשידור. סאטירה היא רק מימין, כשמותחים ביקורת משמאל זה 'למה הם רופסים'. על הימין אומרים שהם צמאי דם ופשיסטיים".

בהמשך החל בבליץ' ציוצים ותגובות למאות אלפי עוקביו ברשתות החברתיות. "על הגזענות של ארץ נהדרת נגד המזרחיים עוד נדבר יום אחד. אבל בקצרה: עוד לא נולד המזרחי שייצא טוב בארץ נהדרת. זה המעוז האחרון של האשכנזיות. לתדהמתם, איננו מפגרים. כולם רואים לכם". בהמשך צייץ תמונה של החיקוי לו זכה סגן ראש עיריית רעננה המנוח עוזי כהן, וכתב: המציג הינו מזרחי ועל כן יוצג כקוף.

בהמשך צייץ כי בכירי ארץ נהדרת פנו להנהלת ערוץ 12 בכל פעם שלדבריו "למרבה הזוועה נשמע בחדשות קשת משהו ימני, רחמנא לצלן".

 

עורך ארץ נהדרת מולי שגב הגיב על המתקפה של סגל. שגב צייץ: "לעיונכם המערכון שהוביל לטנטרום", כשלציוץ מצורף חלק מהמערכון המדובר. "לא תמצאו בו מילים כמו 'ימני' ו'שופר'. כן תמצאו בו ביקורת על עיתונאית שנוטה שמאלה, ופרשן שלא מסוגל להתמודד עם טעות וחושב שאנחנו עובדים אצלו".

כבר ב-2009, כשעלה בפעם הראשונה דמותו של עמית סגל בארץ נהדרת, לא נראה היה שהוא מאד אהב את החיקוי. הנה קטע מהתוכנית שש עם עודד בן עמי, בה הוצג לו הקטע.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות