על סדר היום

עמותת הצלחה להנדל: פעל מיד להשלמת המינויים ברשות השנייה

עתיד גלצ נידון אצל יועז הנדל, אין החלטה קונקרטית שר התקשורת יועז הנדל

עמותת "הצלחה" לקידום חברה הוגנת פנתה הבוקר (שני) לשר התקשורת הנכנס – החוזר – ד"ר יועז הנדל בבקשה שיפעל מיידית להשלמת המינויים החסרים במועצת הרשות השנייה, בראשם אלה של היו"ר הקבוע. יושבת הראש המכהנת, יוליה שמאלוב ברקוביץ', מונתה באוקטובר 2017 מקום של אווה מדז'יבוז' וכהונה שאמורה הייתה להסתיים ב-2018 לא הוארכה על ידי שר התקשורת לשעבר איוב קרא, בעקבות ביקורת על התנהלותה במהלך מיזוג רשת וערוץ 10. עם זאת, אי היציבות הפוליטית מנעה מינוי יו"ר קבוע – המועמדת המרכזית לתפקיד, קרן אוזן, התייאשה וויתרה – ושמאלוב ברקוביץ המשיכה בתפקידה חרף ביקורות על תפקודה מגורמים רבים.

מאז סיום כהונת המועצה הקודמת באוקטובר 2018 לא אושרו מינויים חדשים לתפקיד והחברים המכהנים בה כיום עושים זאת רק מכוח סעיף הרציפות. בנוסף, המועצה מונה בשנתיים וחצי אלה עשרה חברים בלבד ולא 15 כנדרש, משום שלא מונו חברים חדשים במקום אלו שעזבו על רקע הקפאון הפוליטי ששררה בישראל בתקופה זו.

במכתב ששלח היועץ המשפטי של העמותה עו"ד אלעד מן נכתב כי הצורך במינוי חברים חדשים למועצה "מתחדד נוכח המשימות הרבות המונחות לפתחה של הרשות השניה בימים אלו והנושאים הרבים הנחוצים דיון והכרעה על ידי מועצת הרשות. נזכיר כי רק לאחרונה ולאחר תקופה ארוכה בה לא כיהן מנכ"ל קבוע לרשות ורק בהתערבות בג"צ (בעתירה לה הייתה שותפה העמותה, ע.ק.) מונתה מנכ"לית קבועה לרשות השניה והסדר הטוב והדין מחייבים את השלמת מינוי מוסדות הקבע הסדירים של הרשות השניה".

עוד נכתב, כי גם אם בקרוב יוחלט לקדם בחקיקה את איחוד מועצת הרשות השניה עם מועצת הכבלים והלווין – יוזמה המוכרת כ "ברית המועצות", נמצאת על הפרק כבר יותר מעשרים שנה וככל הנראה תוצע גם במסגרת דו"ח פולקמן – אין בכך כדי לבטל את סמכות המינוי של השר בהתאם לחוק הקיים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות