מדיה

צילום ההתמוטטות של אריקסן: גופי השידור ואופ"א מחליפים האשמות

שחקני נבחרת דנמרק. שני מימין: כריסטיאן אריקסן - צילום מתוך עמוד הפייסבוק של עיריית קופנהגן שחקני נבחרת דנמרק. שני מימין: כריסטיאן אריקסן – צילום מתוך עמוד הפייסבוק של עיריית קופנהגן

צופים ברחבי העולם זועמים על החלטת גופי השידור להעביר צילומים לא ערוכים של החייאת השחקן הדני כריסטיאן אריקסן, שהתמוטט על הדשא במשחק נבחרתו מול פינלנד אמש (שבת). אף שהאחריות לתוכן השידור נמצאת בידי אופ"א, רוב הצופים הפנו את האש לרשתות השידור, בראשן ה-BBC הבריטית ו-ESPN האמריקאית, על ההחלטה לא לעבור לאולפן מיד עם התמוטטותו. רבים גם תקפו את התמקדות המצלמה בזוגתו של אריקסן שעמדה על הקווים ומיררה בבכי בזמן שהצוות הרפואי נלחם על חייו.

הרשתות החברתיות רעשו מתגובות גולשים על ההחלטה לא לקטוע את השידור מול המראות הקשים, כולל מצד שחקנים ופוליטיקאים. שחקן נבחרת אנגליה לשעבר ואיש התקשורת בהווה איאן רייט צייץ "תעברו כבר לאולפן בשם אלוהים!!!". חבר הפרלמנט הבריטי גאווין ניולנדס צייץ: "תמונות מחרידות מקופנהאגן… אופ"א, רשת השידור וה-BBC צריכים לבחון את עצמם. ברגע שהיה ברור מה קרה המצלמה הייתה צריכה להתרחק משם".

שחקני נבחרת דנמרק התאספו סביב אריקסן להגן על פרטיותו במהלך הטיפול בו

ה-BBC התנצלה על התקרית אך הסבירה שאין לה שליטה על השידור שמועבר מהמגרש, עליו יש לאופ"א שליטה מלאה ובלעדית. דובר מטעם הרשת מסר לאתר הסקוטי The National: "כולם ב-BBC מקווים להחלמתו המהירה של כריסטיאן אריקסן. אנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע מהתמונות ששודרו. הסיקור באצטדיון נשלט על ידי אופ"א והרשת המארחת, ומרגע שהמשחק נעצר, ירדנו משידור במהירות האפשרית". פרשן הרשת, כוכב העבר גארי ליניקר, צייץ התנצלות אישית: "אני מבין שכמה מכם מוטרדים מכמה מהתמונות ששודרו (גם אנחנו). ברור שאלה היו תמונות של השידור המאחר ומחוץ לשליטתנו. הם היו צריכים להשאר לרוחב המגרש. אנו מתנצלים". פרשן הספורט האמריקאי ניק קוסטוס צייץ: "מהלך מביך מצד ESPN להראות את אשתו של אריקסן. אפילו השדרנים אומרים למעשה שלא צריך לשדר את זה. פשוט נורא. מגיעה להם כל הביקורת". הרשת טרם פרסמה התייחסות לתקרית.

לאופ"א יש פרוטוקול מסודר והנחיות ברורות למקרים של פציעות קשות, ומקור התקרית אמש בטעות בשיקול דעת של הבמאי בשטח. משום כך אין בכוונתם לשנות דבר בהתנהלות להמשך הטורניר. בתגובה לשאלת "כסית" נמסר מאופ"א כי "לכל גוף שידור יש אפשרות לעבור בחזרה לאולפן, ורבים אכן עשון זאת. לכן זו הייתה החלטה שלהם אם להמשיך עם השידור החי או לא. אין לנו התייחסות נוספת בשלב זה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות