דיגיטל

נסגרה רשת הפצת המידע הפופולרית רוטרניק – שהתקשתה לייצר הכנסות

רשת רוטרניק רשת רוטרניק

כמעט שנה לאחר שהודיע כי הוא מתכוון לעשות זאת, רשת העדכונים "רוטרניק" נסגרה הבוקר (יום א') לאחר עשור של פעילות. כך הודיע בעלי הרשת, איש יחסי הציבור אליהו אליוביץ', בהודעת וואטסאפ לחברי כלל קבוצות הוואטסאפ שהרשת מפעילה.

רשת רוטרניק הוקמה לפני כ-10 שנים, ותפקידה ליצור רשת הודעות בין דוברים לעיתונאים ואנשי תקשורת, במגוון תחומים קבועים – כמו למשל קבוצת רוטרניק לתחום התקשורת, או באירועים יוצאי דופן – כמו קבוצות שמוקמות עבור מערכות בחירות, אסונות וכיוצא בזה. לרוטרניק כאמור עשרות קבוצות נפרדות על פי תחומי הסיקור, בפילוח לאזורים ונושאים, ועוד.

בתחילת 2018 החל אליוביץ' – שהפעיל את הרשת לבדו לצד עבורה כאיש יחסי ציבור – לגבות עבור השימוש ברשת 15 שקלים לחודש. למרות זאת לא הצליח לראות הכנסה משמעותית מהשירות או אף לכסות את הוצאותיו. ניסיונות למסחר את רוטרניק גם כן לא צלחו. בעקבות התחלת גביית דמי החבר, נפתחו קבוצות וואטסאפ נושאיות מקבילות בחינם, מה שהוביל לירידה במספר העוקבים אחרי רוטרניק.

לפני כשנה הודיע אליוביץ' כי הוא מתכנן לסגור את הרשת בתוך כמה חודשים בעקבות איום של פייסבוק לחסום את קבוצות הוואטסאפ שרוטרניק מפעילה בשל גביית תשלום דמי חבר מהחברים בקבוצות.

"מזה למעלה משנה אני נמצא בצומת דרכים אם להמשיך לתפעל את רשת רוטרניק או לסגור אותה משלל סיבות", כתב הבוקר. "בחודשים האחרונים ניסיתי פעם אחר פעם להמשיך לתפעל את הרשת אך הגעתי לכדי מיצוי, כאב לי שהיו שפנו אליי שאחבר אותם לרשת ולא היו לי כבר את המוטיבציה".

"לאורך השנים באופן טבעי רכשתי חברים ומכרים רבים מעולם התקשורת, מהעולם הממשלתי, מהחברות המובילות במשק, מעסקים שונים ועוד ועוד. את רובם השתדלתי לנצל לדבר אחד, לחבר בין אלו הזקוקים לעזרה במקום עבודתם ולא מקבלים מענה לאלו שיש להם רצון טוב לעזור לאדם הקטן.

"בשנים האחרונות הצלחתי לייצר מעט הכנסה מתוך הרשת באמצעות מנויים (50 אלף שקלים) ואני מודה לכל מי שדחף שאעשה את המהלך הזה, היו מצבים שנעזרתי בהכנסה זו לחיות כאשר נקלעתי לקשיים במשרד היח"צ שבבעלותי בתחילת הדרך. ברוך ה' כיום הולך טוב ומודה על כל יום ויום. במקביל בחודשים האחרונים מצאתי מזור לנפש, איך לעשות טוב לאחרים ופתחתי את עמותת 'לב חדוה' על שם אימי ע"ה להשאלת ציוד רפואי שעושה טוב לרבים ושם אני מרגיש שזה הייעוד שלי.

"רשת רוטרניק תמיד תהיה חלק מחיי, אחרי הכל בגללי (בלי שהתכוונתי) עולם התקשורת זנח בזמנו את הפעילות באמצעות מכשירי הביפר (זימונית) והמיילים והחל לעבוד באמצעות ואטסאפ שלא היה מוכר. בזמנו הייתי צריך לשכנע את הדוברים והכתבים שיתנו בי אמון ולאט לאט נתנו.

"זכיתי לסייע ולהילחם עבור רבים למצוא פרנסה בעולם התקשורת והדוברות לאחר שאיבדו את מקום עבודתם ועד היום יש כאלה שבזכות השידוכים שלי מתפרנסים בכבוד ואני גאה על כך.

"אני רוצה להודות לאלו שפתחו את ליבם בחזרה אליי ונתנו במה ללקוחותיי, תשאלו כל יחצן, לפעמים קשה להכניס אייטם לכלי התקשורת ללא הכרות, והיו בודדים שזכרו לי שעזרתי להם והחזירו בלב רחב בחזרה. זה לא מובן מאליו ואני מעריך אותם על כך. בזכות הבמה שנתנו לי אני יכול להתפרנס בכבוד כעצמאי ובמקביל להעביר מידע חדשותי ברשת רוטרניק כדי שהם יוכלו להתפרנס בכבוד".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות