על סדר היום

היום מתחיל טורניר היורו – אבל לעיתונאים הישראלים אין אקרדיטציות

משחקי היורו משחקי היורו

טורניר היורו בכדורגל מתחיל הערב (יום ו׳) עם המשחק הפותח בין טורקיה לאיטליה שישודר בערוץ רשת 13. בסך הכל ישודרו ברשת 15 משחקים, כולל שני חצאי הגמר והגמר עצמו, ושאר המשחקים – 36 במספר – ישודרו בצ׳רלטון, בעלת הזכויות על הטורניר.

בשל משבר הקורונה, הטורניר בו לוקחות חלק 24 נבחרות, נדחה מהקיץ שעבר, וגם בקיץ הזה הוא עדיין סובל ממגבלות קורונה כאלה ואחרות, מה שגם יפגע בחגיגיות שלו מבחינת הסיקור התקשורתי.

בלי אקרדיטציות, ועם פחות צבע

אחת מהן היא ההגבלה על מספר העיתונאים שיכולים לקבל תגי אקרדיטציה ולסקר את משחקי הטורניר מהאצטדיונים עצמם. אופ״א החליטה לצמצם מאד את מספר האקרדיטציות שמחולקות לגופי התקשורת, וביטלה את כל האישורים לגופי תקשורת ממדינות שאינן משתתפות בטורניר, למעט לגופים המחזיקים בזכויות השידור. בישראל זה כמובן צ׳רלטון ששיגרה מספר צוותים – שדרנים ופרשנים.

מאידך, עיתונאים ישראלים אחרים סורבו כשביקשו אישורי כניסה למשחקים, וגם כניסה באמצעות רכישת כרטיס כניסה כמעט בלתי אפשרית בשלב זה, משום שהוחלט כי בשלב הבתים – לאצטדיונים השונים שמארחים את הטורניר, תותר הכניסה רק לאזרחי אותה מדינה מארחת. ובכלל, הפריסה הגדולה של המשחקים על פני מדינות רבות – מהלך חדש של אופ״א שמתחיל בטורניר הנוכחי, מקשה במקרה זה גם על סיקור האירוע, ואם כבר מערכת מחליטה לשלוח נציגות, יהיה זה כתב אחד שייאלץ לדלג בין מספר רב של ערים שמארחות את הטורניר, מה שיפחית את הסיקור מהשטח.

״בגדול יש בעיה עם הטורניר הזה והיא לא קשורה לקורונה״, אומר עורך וואלה ספורט דוד רוזנטל. ״מלכתחילה טורניר שנקבע למספר דו ספרתי של מדינות קשה מאוד לסיקור עיתונאי. אחר כך באה הקורונה והקשתה עוד יותר״.

ואולם מבחינת וואלה, קרה משהו משמעותי בשנה האחרונה – רכישת האתר על ידי אלי עזור, הבעלים של צ׳רלטון, מה שפותח מבחינת האתר אפשרויות נוספות. ״לשמחתנו יש לנו תקצירים ופרשנויות מאנשי ספורט1, ויחד עם הפרשנויות וכתבות הצבע שלנו קל יותר להשלים את החוסר״, מסביר רוזנטל.

אצל המתחרה הגדול צ׳רלטון, ערוץ הספורט, שאינו משדר אף משחק בטורניר, נערכים גם כן לטורניר. הערוץ יעלה עם מהדורת חדשות יומית מיוחדת כבר ב-19:00 לצד המהדורה היומית בחצות. ״אנו נערכים ליורו עם שעה חדשה וחגיגית לסיכום אירועי היום בהשתתפות פרשני הערוץ פינות חדשות ודיווחי חדשות״, נמסר לאתר ״כסית״. שליח הערוץ למשחקים הוא ארבל עשת. עשת מתגורר בהולנד וינדוד בין המדינות לטובת כתבות צבע.

גם הסיקור של האולימפיאדה ביפן צפוי להיפגע

גם ישראל היום לא ישלח כתבים לטורניר. עורך מדור הספורט של ישראל היום, אלי שטרן, מאשר גם הוא כי הפעם לא יישלחו נציגים של העיתון לטורניר. ״הסיקור לא יהיה יותר קשה, אבל בטוח שפחות צבעוני״, אמר ל״כסית״. "גם באולימפיאדה ביפן מעדיפים שאיש לא יבוא, גם עיתונאים״.

לדבריו, המערכות יכולות לשלוח כתבים לעשות קצת צבע ולנסות לרכוש כרטיסים בשוק הפתוח כדי להיכנס לאצטדיון ולשבת עם האוהדים. בכל מקרה, הפרשן אורי אוזן, אחד מנציגי צ׳רלטון בטורניר, יעביר פרשנויות מהשטח לישראל היום.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות