על סדר היום

שמעון אלקבץ יסיים את כהונתו כמתוכנן, לא תמונה ועדת איתור למחליף

שמעון אלקבץ מפקד גל"צ יחד נעשה ונצליח. שמעון אלקבץ, מפקד גלי צה"ל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מפקד גלי צה"ל והעורך הראשי, שמעון אלקבץ, הודיע לפני שעה קלה לעובדי ומשרתי התחנה כי סיכם על אי הארכת כהונתו. בהודעה שנשלחה בתפוצה רחבה כתב אלקבץ: "חיילות וחיילים יקרים, אזרחיות ואזרחים, עובדי גלי צה״ל וגלגלצ. משתף אתכם שנפגשתי היום עם הנוגעים בדבר במשרד הבטחון וסיכמנו שב-31 באוגוסט 2021, כמתוכנן, תסתיים כהונתי כמפקד גלי צה״ל במלאות ארבע שנים. עוד יהיה לנו זמן להפרד באופן אישי, אבל כבר עכשו אני רוצה להודות לכל אחת ואחד מכם על הזכות הגדולה לעבוד ביחד. בחודשים הקרובים נמשיך בעשייה ויחד נעשה ונצליח".

דקות ספורות לפני כן הודיעה דוברות משרד הבטחון כי סמנכ"ל וראש אגף משאבי אנוש במשרד, איתמר גרף, הודיע לאלקבץ על סיום כהונתו. ההודעה היא יישום ראשון של הודעת שר הבטחון בני גנץ מאתמול כי בכוונתו להמשיך ולפעול לסגירת גלי צה"ל במתכונתה הנוכחית. גנץ הביע כבר מזמן רצון לסגור את גלי צה"ל בשל ביקורת בתוך הצבא על עיסוקם של החיילים באקטואליה ובנושאים פוליטיים, והוא מתוכנן להשאר במשרד הביטחון בממשלה החדשה שתושבע אי"ה ביום ראשון הקרוב ולהמשיך את יישום תהליך הסגירה.

בשלב זה הקד"צ הקרוב של מתגייסי גלי צה"ל שאמור להתחיל בעוד מספר שבועות יתנהל כמתוכנן, וממילא גם יום סיום הכהונה של אלקבץ לא יכול להיות יום סגירת התחנה. ההערכות הן כי ימונה ממלא מקום זמני שבאמצעותו תיושם התכנית לסגור את הפעילות הנוכחית של התחנה ולמזג חלקים מתוכה לתוך תאגיד השידור הציבורי כאן. מאחר שהתחנה מעסיקה לא מעט אזרחים, יידרש עוד זמן מה לקביעת ויישום המתווה הסופי של סגירתה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות