על סדר היום

החרדים בדילמה מול ממשלת בנט: קול ברמה תשדר את ההשבעה, קול חי לא

נפתלי בנט באולפן קול ברמה - צילום: קול ברמה נפתלי בנט באולפן קול ברמה – צילום: קול ברמה

הממשלה החדשה בראשותו של נפתלי בנט צפויה להיות מושבעת ביום ראשון הקרוב, ולראשונה זה תקופה ארוכה – לא תכלול את המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה. נציגי הציבור של מפלגות אלה זועקים בימים האחרונים נגד "ממשלת השמאל" והרב משה גפני אף קרא ל"מלחמה על קוצו של יוד מול הרשע הזה" ופנה לאנשי הציונות הדתית בקריאה להחרים את הפוליטיקאים של ימינה.

כחלק מאווירת המלחמה השוררת בקרב הפוליטיקאים החרדים, גם התקשורת המשודרת החרדית עומדת בצומת דרכים. ברדיו קול חי הודיעו אתמול כי לא ישדרו את השבעת הממשלה ביום ראשון. מנהל התוכניות בצלאל קהאן הודיע כי "בשעת האירוע בכנסת נקיים משדר תפילה וחיזוק מיוחד בהשתתפות מאות אלפי המאזינים", והוסיף כי "אין שום חוק שמחייב כלי תקשורת לשדר אירוע כזה. עוד לא הפכנו לצפון קוריאה/רוסיה/סוריה וכו'".

בהמשך כתב קהאן לאחד הגולשים: "בוא איתי לרחובות ירושלים ובני ברק. לא תמצא אחד שרוצה בממשלה הזו. לא תמצא אחד שרוצה לשמוע את נציגי הממשלה הזו, בטח לא את טקס ההשבעה שלהם. אנחנו בסך הכל מבטאים את רחשי לב הציבור ומשמיעים לו את מה שהוא רוצה לשמוע ולא את מה שהוא מאד לא רוצה לשמוע. ואת האירוע הזה הוא לא רוצה לשמוע".

מאידך, ברדיו קול ברמה מתכוונים לשדר את השבעת הממשלה כרגיל. גורם בתחנה כינה את החלטת קול חי כ"החלטה מתחסדת ומטופשת".

יש לציין כי שתי התחנות החרדיות משדרות במסגרת הרשות השנייה, וכי על פי חוק לא אמורות להיות פוליטיות. מאידך, לרשות השנייה כרגולטור יהיה קשה לפעול נגד החלטת קול חי, משום שקול חי יכולה לטעון כי ההחלטה שלה היא מקצועית ולא פוליטית, מה שיעמיד את הרשות השנייה בדילמה, משום שאסור לה להתערב בתוכן.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות