על סדר היום

גנץ: "גלי צה"ל מזמן הפסיקה להיות ממלכתית"

כתבת של גלי צה"ל בעבודה. ארכיון ברכות לזוכים. גלי צה"ל (צילום: משה שי, פלאש 90)

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ דבק בעמדתו לפעול לסגירת גלי צה"ל במתכונתה הנוכחית. גנץ השיב היום (יום ד') לשאילתות במליאת הכנסת ובין היתר נשאל על ידי חבר הכנסת משה אבוטבול (ש"ס) האם בכוונתו להמשיך לפעול לסגירת גלי צה"ל.

השר גנץ השיב: "אני סבור שאין מקום להעסקת חיילים בתוכניות שמהותן פוליטיות וזה לא משנה אם זה תוקף אותי או אם זה בעדי. אני חושב שחיילי צה"ל צריכים להיות מרוחקים מכל עיסוק פוליטי שהוא, והתחנה ראוי לה שתהיה ממלכתית והיא מזמן הפסיקה להיות כזאת, מטבעה של תקשורת שכמובן עוסקת בנושאים אקטואליים ופוליטיים".

גנץ הוסיף: "לכן ביקשתי ועדה שתפעל לראות מה אנחנו עושים עם גלי צה"ל. מאחר שהיינו בתקופת בחירות אז הייתה ההחלטה של היועץ המשפטי שהנושא הזה לא יכול להיות מבורר ומושלם במהלך תקופת הבחירות, ואני מקווה שעם הקמת הממשלה אני אוכל לחזור ולטפל בנושא הזה. אני חושב שאין מקום להפעלת גלי צה"ל במתכונתה הנוכחית".

בינתיים, עם ועדה או בלי, בספטמבר הקרוב יסיים מפקד גלי צה"ל הנוכחי שמעון אלקבץ את תפקידו ועד כה לא מונתה ועדת איתור למציאת מחליף, על רקע הבחירות והכוונה העקרונית לסגור את התחנה. עובדי התחנה, מצדם, תוקפים את התנהלות גנץ בטיפול בנושא, ובכיר בתחנה אמר לאחרונה לכסית: "בני גנץ מסכן את הדמוקרטיה הישראלית".

המתווה המסתמן כעת הוא הפסקת העסקת חיילים בתחנה או לכל הפחות הסטת עיסוקם מסיקור אקטואליה שוטף, וסיפוח התוכן הלא צבאי לתאגיד השידור הציבורי כאן. בינתיים לא ברור מה יעלה בגורל מתגייסי הקד"צ הקרוב שאמורים לעלות על מדים בתוך שבועות ספורים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות