על סדר היום

סלוצקי ודומינגז ננזפו בעקבות המערכון על כרמלה מנשה – הקטע הוסר מהאתר

סלוצקי ודומינגז - צילום: פיני סילוק סלוצקי ודומינגז – צילום: פיני סילוק

מגישי תוכנית הבוקר של רדיו צפון (צפון ללא הפסקה) הראל סלוצקי ועופר דומינגז ננזפו על ידי מנכ"לית התחנה רינה בן עיון, כך נודע לאתר כסית. בתוכניתם אתמול ביצעו השניים חיקוי סקסיסטי של הכתבת הצבאית הוותיקה של תאגיד השידור כאן, כרמלה מנשה. בין היתר אמרה הדמות של מנשה "זה מזכיר לי את התקופה שהייתי מעדכנת את הבור. מה שהיה שם למטה לדן חלוץ, שאלוהים ישמור. כבר הבוקר קיבלתי תדרוך מיוחד מהמפכ"ל".

בהמשך אמרה הדמות: "מאחורי השיח בארמון הנציב הוא הבטיח לי שתוך שבועיים תחזור לי התחושה לאזור הרגליים. אני סיפרתי על הרומן עם הקצין הירדני?". השניים שאלו ואיך נגמר והחקיין ענה "בדוגי בשכונת שועפט".

בעקבות הדברים צייצה עמותת "כולן" תגובה נזעמת: "סלוצקי ודומינגז חשבו שנורא מצחיק לדובב בשידור את כרמלה מנשה ולהעמיד פנים שהיא מדברת על איך היא 'עשתה נעים' למפקד כיפת ברזל ואוהבת דוגי; או בקיצור השפלה והחפצה של אישה שהפשע הנורא שהיא ביצעה כלפיהם הוא להיות אישה. למה שהם עשו אין השלכות עליהם, כמו שאין השלכות על הגבר שזורק בדיחה סקסיסטית באופן ספייס. ההשלכות שכן קיימות שקופות: על כל אישה ששמעה והבינה שהיא צריכה להקטין את עצמה כדי לא להיות מטרה מעצם היותה אישה. ההשלכות הן על כרמלה מנשה שצריכה להתמודד עם הגועל הזה. אנחנו איתך אחות".

אותו "מערכון" הוביל לגל תגובות ברשתות החברתיות. בין היתר כתבה מגישת הרדיו והח"כית לשעבר שלי יחימוביץ': "איזה יצורים דוחים ופרימיטיבים. ואנחנו בפאקינג 2021, נאנדרטלים שכמותכם. דוחה ומקומם בכל מקרה, אבל אזכיר שכרמלה היא מהחשובות, המשפיעות, ההגונות, הוותיקות והאמיצות שבעיתונאי/ות ישראל. לכו, מגעילים".

מנכ"לית רדיו צפון רינה בן עיון, מסרה לכסית: "הנושא נבדק ואכן מדובר בחציית גבול. נכון – מדובר בתוכנית סאטירה וככזו לא תמיד יודעים להבחין בגבולות. הפעם ללא ספק הגבול נחצה בצורה בוטה. שוחחתי עם סלוצקי ודומיגז שמתנצלים ומבהירים שלא היה עניין אישי ומדגישים שהם מכירים את כרמלה משנים של עבודה לצידה ומאוד מעריכים אותה, הם גם מתנצלים בפני כל מי שנפגע. אני מצטרפת להתנצלות, הצמד ננזף והקטע ירד מהאתר".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות