מדיה

אק"ט קורא לרשת לא לשדר את הראיון עם משה איבגי

משה איבגי, "המקור" (צילום מסך) הרובה לא זוכר, המטרה לא שוכחת. משה איבגי, "המקור" (צילום מסך)

איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה (אק"ט) קורא לרשת 13 שלא לשדר את הראיון שערכה חן ליברמן עם משה איבגי בתכנית "המקור" הערב (שלישי).

בהודעה ששלח מנכ"ל האיגוד איתמר אביטן נכתב: "ערוץ 13 מאפשר הערב למשה איבגי לחזור לזירת הפשע, להשתמש בבמה הטלוויזיונית כדי להצטדק ולפגוע שוב בנשים. אם איבגי רוצה להתנצל על מעשיו הנלוזים – שיעשה זאת ברשתות החברתיות ולא על גבי הסט, אותה במה שבה ביצע מעשים מגונים והטרדות מיניות.

לדבריו, "כלי התקשורת חייבים להיות קולגיאליים כלפי אותן צלמות, מקליטות, מפיקות, עוזרות במאי, מאפרות ומלבישות שצריכות לצפות, להלביש, להפיק או לערוך את המטריד מינית. הריאיון הצורם הזה למעשה נותן לאיבגי שוב להשתמש בכוח שלו. מטרת מהפיכת המי טו היא לנקות את הזירה הציבורית והתקשורתית מאדם שכזה. אולפן הטלוויזיה, סט הצילומים צריך להיות נקי מהתופעות הללו של יחסי מרות, הטרדה מינית או חלילה אונס".

מוקדם יותר היום מתח גם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית ביקורת על ההחלטה לשדר את הראיון בכלל ובתזמון הנוכחי בפרט. בפוסט שפורסם בשעות הצהרים בעמוד האיגוד נכתב כי עונשו הסופי טרם נגזר וכי הראיון עשוי להשפיע על החלטת בית המשפט בנושא. בנוסף, ביקרו באיגוד את המיסגור של הראיון בקדימונים לתכנית, שם הוצג איבגי כשחקן הטוב והמפורסם בישראל שנמחק בגלל זוטות לכאורה, בשל הפער בין העדויות ובין כתב האישום וההרשעה. לטענת האיגוד, זהו "עולם הפוך. איבגי, שלפי הפרסומים השתיק והביא לפיטורים של נשים שחשפו את מעלליו, הוא המושתק. כמה שחקניות טובות הציבור הישראלי פספס בגללו?"

באיגוד חתמו את דבריהם: "הכי חשוב – הנפגעות. אנחנו שמחות (באמת) שחן ליברמן, העיתונאית רבת הזכויות שערכה את הראיון, מעידה שחלק מהנפגעות שאיתן דיברה רצו בראיון. אבל אם יש משהו שברור בנקודה זאת, היא ששרשרת הנפגעות של איבגי ארוכה ועמוסה בנשים שנפגעו, שאת חלקן הוא אולי לא זוכר אפילו. הרובה לא זוכר, המטרה לא שוכחת". גם עמוד הפייסבוק של "המקור" נמלא קריאות של גולשות שלא להעניק לאיבגי במה.

ממערכת המקור נמסר: "חן ליברמן ותוכנית 'המקור' ערכו תחקיר מדוקדק על פרשת איבגי. במסגרת התחקיר ייחשף תיק החקירה המשטרתי ואיבגי יעומת עם כל השאלות הקשות עליהן מעולם לא ענה. בין השאר הטרידה אותנו מאוד השאלה איך התאפשר לאיבגי לפעול כך במשך עשרות שנים. התברר כי היו עשרות ומאות אנשים בתעשיה שידעו על חלק מהמעשים, אבל אף אחד מהם לא עשה דבר. ראוי לאותה תעשיה לערוך חשבון נפש על חלקם בפרשה וחשבון הנפש הזה יכול להתחיל בלימוד מדוקדק של העובדות, לימוד שלא יכול להיעשות בלי להכיר את עובדות המקרה וגרסתו של איבגי".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות