מדיה

יו"ר וועד ידיעות תקשורת נגד ארגון העיתונאים: "נכנע ללא מאבק"

יו"ר ועד עובדי ידיעות תקשורת דני טנקל (צילום: באדיבות המצולם) אולי לא יחזור מהחל"ת. יו"ר ועד עובדי ידיעות תקשורת דני טנקל (צילום: באדיבות המצולם)

יו"ר ועד העובדים ברשת המקומונים ידיעות תקשורת תוקף את ארגון העיתונאים על כניעה להנהלת קבוצת ידיעות אחרונות במשא ומתן סביב החזרת העובדים מחל"ת שצפויה בתחילת יולי. בהודעה ששלח אתמול (א') לעובדי הרשת, התייחס יו"ר הוועד דני טנקל, עורך הספורט במקומוני השרון, להחלטה להפוך את חדר האוכל במערכת העיתון לשטח תפעולי של בנק דיסקונט וראה בכך סימפטום ל "קפיטליזם החזירי" שהשתלט על העיתון.

אלא שלדבריו, גם לארגון העיתונאים יש אחריות לדבר: "זו התוצאה אחרי שמורידים את הראש בפני הנהלה צינית וכוחנית וחוששים להיאבק מולה. זו התוצאה כשטומנים את הראש בחול ומתרפסים. זו התוצאה של נאיביות וחוסר הבנה ביחסי עבודה. מי שנתן יד לתרגיל שקוף של ההנהלה לפיטורי כל ועד העובדים במקומוני ידיעות, שלא יתפלא אם מחר יפטרו את כל העובדים ויעסיקו פרילנסרים בעבודה מהבית. היום זה חדר האוכל, מחר אלה הגרפיקאים ומחרתיים העורכים והעיתונאים!"

טנקל הוסיף: "באף מקום עבודה מאורגן בארץ לא הצליחה ההנהלה לפרק את הוועד בצורה כל כך שקופה ובאוזלת יד כל כך גדולה של ארגון העיתונאים… באיזה מקום מאורגן בעולם מישהו היה מאשר להוציא את כל חברי ועד הפעולה לחל"ת בדיוק בשיא המאבק לחתימה על הסכם קיבוצי ראשוני?"

הודעתו של טנקל נשלחה אמש לקראת החזרת עובדי הרשת שהוצאו לחופשה ללא תשלום בדצמבר האחרון, אז התנהל משא ומתן נוסף עם הרשת על תכנית קיצוצים שנדרשה על רקע משבר הקורונה ומצוקת המקומונים הכללים. במסגרת ההסכמות שהושגו אז, פוטרו 25 עובדים, רובם במסגרת איחוד מערכות מקומונים וביטול כפילויות, ו-15 עובדים הוצאו לחופשה ללא תשלום, בהם טנקל ושאר חברי הוועד. לדברי גורמים שהיו מעורבים במשא ומתן, טנקל נקט בתקופה זו קו יותר תקיף ופחות מתפשר והארגון בחר להגיע להסכמות ולא להסתכן בהחלטה אסטרטגית לסגור כליל את הרשת. חלק מהעובדים שיצאו לחל"ת התפטרו בהמשך ביוזמתם וכעת ממתינים בוועד ובארגון העיתונאים להודעת ההנהלה כמה מהעובדים יוחזרו לעבודה כמתוכנן.

טנקל התייחס בהודעתו לבחירת ההנהלה להוציא דווקא את חברי הוועד לחל"ת וקורא לכך פגיעה בהתארגנות שהארגון נתן לה יד: "מה הפלא שהנהלת ידיעות מתנהלת כמו שריף בשטח? מה הפלא שכל העובדים מרגישים חשופים ופגיעים?… לצערי, אחרי ניצחון במאבק משפטי שניהל בעניין שלי ארגון העיתונאים, וכן, יש לי הערכה רבה למי שעמד מאחורי בתקופה המתישה הזאת שבה כל יוקרתי המקצועית עמדה למבחן וכל חיי עברו טלטלה, אבל דווקא ברגע הכי קריטי, נכנע הארגון ללא מלחמה. הרים ידיים. פחד לצאת למאבק. הפקיר אותנו בידי הנהלה מתוחכמת שחתרה למטרה ורמסה". טנקל התייחס בכך לרמיזה שקיבל מהארגון לפיה הוא עצמו עלול שלא לחזור מהחל"ת.

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה לטענותיו של טנקל: "אנו מבינים את התסכול של דני, שכמו עובדים רבים אחרים במשק בכלל ובענף העיתונות בפרט, הוצא לחל"ת ופרנסתו נפגעה. עם זאת הוא מפנה את האצבע המאשימה לכיוון הלא נכון. ארגון העיתונאים פעל ללא לאות להגן על עובדי ידיעות תקשורת ועל חברי הוועד באופן מיוחד. הארגון ניהל הליך משפטי של יותר משנה, בשתי ערכאות, והצליח למנוע את כוונת ההנהלה לפטר את דני. הארגון גם ניהל הליכים משפטיים נגד תופעת החל"ת מול הנהלות רבות, ובהן גם ידיעות תקשורת. לצערנו, לא הצלחנו למנוע את התופעה אלא רק לצמצם אותה. גם בימים אלו אנו ממשיכים ללוות את עובדי ידיעות תקשורת ופועלים מול ההנהלה כדי לוודא שהעובדים שהוצאו לחל"ת לפני חצי שנה – לרבות דני – יוחזרו לעבודה לאלתר".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות