כללי

הבליינד דיי: מהדורת חדשות 12 ופרקים ב"פאודה" יונגשו לעיוורים

יונית לוי, צילום: הדס פרוש עבור חברת החדשות יונית לוי, צילום: הדס פרוש עבור חברת החדשות

מהדורת חדשות 12 ותכנים שונים של החברות הרב-ערוציות HOT ו-yes ובשירות עידן פלוס, יונגשו במהלך היום (יום א') לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה, לכבוד ה"בליינד דיי" שמצוין היום.

במסגרת ההנגשה שמתבצעת בשיתוף המרכז לעיוור בישראל והספרייה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה, מוקצה ערוץ ייעודי באפיקים שונים (אפיק 888 ב-HOT, אפיק 26 ב-yes) שם תשודר המהדורה ותכנים נוספים – שיזכו לתיאור קולי, שהוא קריינות שמלווה את התוכן ומתארת את מה שקורה על המסך, כדי להנגיש את התוכן למי שאינו מצליח לראות אותו. הערוצים שהונגשו עבור מהודרת חדשות 12 ישמשו לשידורים נוספים מטעם חברות הלווין והכבלים.

HOT, בסיוע הספרייה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה, תספק הפקות מקור לטובת הנגשת התוכן באמצעות תיאור קולי. בין היתר תזכה לתיאור קולי הסדרה "אורי ואלה" והסרט הדוקומנטרי "ריימונד". הפעילות מתקיימת הודות לשיתוף פעולה של הספרייה ו-HOT שהחל לפני כשנתיים ובמהלכו הוקמה תיקיית VOD ייעודית והונגשו תכנים למבוגרים וילדים.

חברת yes תשיק את "ערוץ הבליינד דיי" שישדר סרטים ישראלים מכל הזמנים, את פרקי הסדרה "פאודה".

לדברי מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל, נתי ביאליסטוק-כהן, "כאדם שעבד לא מעט שנים במשרד התקשורת, אני מברך על ההחלטה של קשת 12 להנגיש את מהדורת החדשות המרכזית ומודה לכלל השותפים שלקחו חלק במהלך הנגישות הגדול ביותר שנעשה לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בתקשורת הישראלית. עד כה נמנעה מאנשים עם עיוורון היכולת לעקוב אחר ההתחרשות בכתבות מצולמות במהדורה וזהו צעד חשוב נוסף בתחום ההנגשה לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל".

סמנכ"ל התוכן והחדשנות של HOT, נדב חנין, אמר כי "כחברה המחויבת לספק לקהל לקוחותיה עולם תוכן עשיר, איכותי ונגיש לכל אחד ואחת, אנו גאים על שיתוף הפעולה המרגש עם הספרייה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה. שיתוף הפעולה יאפשר לנו, ללקוחות הספרייה ולמנויי HOT ליהנות מנגישות לתוכן הפקות המקור העשיר של HOT. שיתוף הפעולה יאפשר לתת את המענה ההולם ביותר לצרכים של כבדי הראייה בישראל ובכללם לקוחותיה כבדי הראייה של HOT".

ואילו קרן גלייכר, סמנכ"ל התוכן של yes, אמרה כי "אנו שמחים להירתם לפרויקט חשוב זה ולקחת חלק בפעילויות ב'בליינד דיי', לכן yes התגייסה ונערכה מראש מבחינה תוכנית והנדסית על מנת להנגיש תכנים ללקוחותינו העיוורים ולקויי הראייה בכל הפלטפורמות שהחברה מציעה, הלוויין ושירותי הטלוויזיה על גבי האינטרנט של החברה yes+  ו- STINGTV".

ואילו מנכ"ל הספרייה המרכזית לעיוורים ולבעלי לקויות קריאה, עמוס באר אמר כי "אנו שמחים על שיתוף הפעולה המתמשך עם חברת HOT שמאפשר הרחבת התוכן המונגש הזמין לציבור העיוורים ולקויי הראיה ומסייע בצמצום הפערים החברתיים והתרבותיים בין ציבור הרואים לבין אלו המוגבלים בראייתם".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות