דיגיטל

דו"ח מיוחד, גרסת ישראל

מאור צור, יגאל בן שלום (צילום: רפי דלויה) "האח הגדול" אבל באמת. מאור צור וניצב יגאל בן שלום (צילום: רפי דלויה)

ראש אגף החקירות והמודיעין של המשטרה, ניצב יגאל בן שלום, רוצה שלמשטרה תהיה יכולת אכיפה מניעתית על הסתה ברשת שלא כרוכה בהכרח בכתב אישום. בן שלום שוחח עם כתב רשת 13 מאור צור בועידה שערכה חברת החדשות בבנייני האומה בירושלים.

צור שאל את ניצב בן שלום האם הוא לא חושש מרצח פוליטי או של עיתונאי על רקע האיומים וההסתה הגוברים ברשת. לדברי בן שלום, "אני באופן אישי פניתי עם כניסתי לתפקיד ליועץ המשפטי לממשלה וביקשתי כלים נוספים להתמודדות עם ההתפרעות ברשת. אנשים כותבים מה שהם רוצים ברשת, אומרים מה שהם רוצים ברשת, ואני בדעה שכל מי שלוחץ על תג במקלדת יישא באחריות על מה שהוא כותב".

לשאלה באילו כלים מדובר, השיב בן שלום: "אני לא בטוח שכל דבר צריך לפתוח בחקירה פלילית. יכול מאוד להיות שבן אדם יקבל שיחת טלפון ויסבירו לו הסבר היטב שאוטוטו הוא עומד לעבור עבירה פלילית והוא יפסיק עם זה, ויסיר את הפוסט שהוא כתב. אנשים, רומסים אותם ברשת ואני לא מוכן לקבל את זה. וחיפשתי כלים, ועדיין לא קיבלנו את כל הכלים לטובת העניין הזה, ואנחנו נקבל אותם".

בתגובה לחשש שהביע צור באשר לעידן החדש שבו המשטרה תגיע לכל כותב ביתר קלות, אמר בן שלום כי "העידן של ספר החוקים מימי המנדט צריך לעבור שדרוג והתאמה למאה ה-21, לעידן הזה שהכל פרוץ ברשת. אם במימד הפיזי אנשים היו אומרים את מה שהם כותבים הם היו נעצרים, היה מוגש נגדם כתב אישום והם היו מאחורי סורג ובריח. לכן צריך לעשות את ההתאמות האלה, כל מי שכותב צריך להיות אחראי על מה שהוא כותב".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות