כללי

לא נושם | צבי אשכנזי כתב פוליטי

צבי אשכנזי צבי אשכנזי

טיימינג

כל בעל טור מכיר זאת. כתיבת טור שאמור להתפרסם רק אחרי שמשהו גדול קרה או לא קרה לפני. אז חשבתי לעשות טור חצי- חצי. בחלק הראשון בנט ראש ממשלת השינוי. מנהיג אמיץ שמאחד את העם. ובחלק השני בנט לא ראש ממשלת השינוי. פוליטיקאי פחדן.

הכדור מסוחרר מעודף חמצן (1)

כשבפלאפל בוארון אוכלים צ'יפס מטוגן.

1 מתוך נעליים  מילים:רמי פורטיס לחן: ברי סחרוף ורמי פורטיס

 

מאשה צור-גלוזמן, עיתונאית תרבות ב"הארץ", מתרגמת וסופרת

איך הגעתי לתחום?

עבדתי כמגיהה בעיתון טיים אאוט, ומשם התגלגלתי לביקורות ספרים וכתבות תרבות, מה שהיה לגמרי אורגני וטבעי עבורי כתולעת ספרים וצורכת תרבות כאוויר לנשימה, וככותבת מגיל צעיר. מטיים אאוט עברתי למעריב עד שהתבססתי ב"הארץ" שבו אני כותבת כבר 11 שנה וגם עורכת במוסף התרבות היומי "גלריה" כבר שבע שנים.

ערב אידיאלי מבחינתי

הוא בכלל בוקר, עדיף על שפת הים או מקור מים טבעי כלשהו, עם ספר מעולה, אנשים אהובים, שמש חמימה אך לא קופחת, אוכל טעים ומשני תודעה עדינים. את רוב הערבים שלי אני מבלה עם בן זוגי מול סדרה זאת או אחרת, ולרוב גם זה די אידיאלי .

כשאהיה גדולה אהיה

פנסיונרית מסופקת באחד מהאיים הפולינזיים, אתנדנד עם בן זוגי על ערסל בעודי מחזיקה קוקטייל, מעבירה את זמני בין נמנום, שחיה, קריאה וכתיבה, ובתקווה זוכה להערכה ספרותית

 

מאשה צור-גלוזמן
מאשה צור-גלוזמן

טיפ לעיתונאי.ת המתחיל.ה מאת טליה פלד קינן, עיתונאית, בימאית, אשת טלוויזיה

אנחנו בעידן שבו התקשורת הישראלית מצויה בשפל ועיתונאים לא זוכים להרבה אמון והערכה. זה מעציב ומצער, אבל אתם, הדור הבא, אלה שיכולים לעשות את השינוי ולהיות המהפך. תהיו נאמנים לעובדות, נאמנים לאמת, נאמנים לעצמכם. תדעו שאתם עושים עבודה עיתונאית ישרה והגונה, ולא עוברים קווים אדומים. יש כל כך הרבה לחצים בתחום ואינטרסים, ויבקשו מכם לעגל פינות, במקרה הטוב, ולזייף במקרה הרע. צריך עמוד שדרה חזק כדי לעמוד בכל אלה, אבל זה משתלם. כי אז המקצוע הופך להיות הכי משמעותי, הכי מספק ומתגמל, יותר מרוב המקצועות בעולם (פחות מנוירולוגיה)

 

טליה פלד קינן - צילום: אפרת אשל
טליה פלד קינן – צילום: אפרת אשל

מזל טוב ילד.ה

03/06 קסה ביינסאי הרבור

04/06 ד"ר תמר רוטמן, אדם סגל, גיא קקטוס, מר כ, לי מלאך, בר רפאלי,

05/06 עמיחי אתאלי, שחר יפה,

07/06 דני סידס, קרן מלמד,

08/06 רני בלייר, גלית שירה בורג

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות