על סדר היום

רעולי פנים ירו עשרות כדורים אל ביתו ומכוניתו של כתב ynet חסן שעלאן

חסן שעלאן חסן שעלאן

שני רעולי פנים ירו הלילה (יום ה') אל ביתו ומכוניתו של כתב ynet לענייני ערבים חסן שעלאן בעיר טייבה. שלושה מן הכדורים חדרו את חלון הבית ופגעו בסמוך למיטתו של בנו בן ה-4 ובת בת ה-14, למזלם, הם לא נפגעו, אך נזק נגרם לרכוש. המשטרה חוקרת את האירוע

עדי ראייה מספרים כי היורים שהו כשעה לפני הירי מחוץ לביתו של שעלאן. סמוך לשעה שתיים בלילה החלו היריות, כאשר אחד מרעולי הפנים קילל: "יא אחו אל-שרמוטה".

שעלאן סיפר כי הוא אינו מסוכסך עם איש וכי לדעתו הרקע ליריות קשור לעבודתו העיתונאית. במסגרת עבודתו של שעלאן ב- ynet הוא סיקר את מבצע "שומר החומות" ברצועת עזה ומסקר באופן קבוע את גלי האלימות במגזר הערבי.

"השבח לאללה ריבונו של עולם, ותודה לאללה שפשע הירי הסתיים ללא נפגעים", כתב שכלאן בפייסבוק. "אני אישית לא יודע מי עמד מאחורי העבודה הזאת, לא קיבלתי שום איום קודם, ומי שיש נגדי משהו שיצא לדבר מול כולם על למה עשה את זה". עוד הוסיף כי: "אנחנו מבקשים מאלוהים שהתופעה הזו תסתיים כדי שנוכל לחיות בשלום ובביטחון ובעזרת השם הנחישות שלנו תישאר חזקה כי אלוהים איתנו".

ניסיונות פגיעה מסוג זה בעיתונאים הם נדירים. לפני 14 שנה נזרק רימון לעבר ביתו של כתב רשת ידיעות תקשורת ארצי חלפון, וכלבתו נהרגה.

מ-ynet נמסר: "אנו מחזקים את חסן ומשפחתו, ונעשה ככל שצריך לדאוג לבטחונם. סומכים על המשטרה ומערכת המשפט שיבצעו את תפקידן וימצו את הדין עם התוקפים".

יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ׳יצקי מסר: "אנו מזועזעים מהירי על ביתו של כתב ynet חסן שעלאן. מדובר בחצייה של קו אדום ועליית מדרגה באלימות שמופנית כלפי עיתונאים בישראל. אנו רואים בכך לא רק פגיעה בחסן ומשפחתו, אלא ניסיון להלך אימים על עיתונאים ולפגוע ביכולתם לשרת את הציבור ולדווח על המתרחש בתוך החברה הערבית ובכלל. אנו דורשים ממשטרת ישראל לנקוט את כל האמצעים כדי להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם היורים".

גם מועצת העיתונות והתקשורת מחזקת את ידיו של כתב ynet לענייני ערבים חסן שעלאן  ומסרה כי על המשטרה לנקוט בכל צעד אפשרי על מנת שחסן ועמיתיו יוכלו להמשיך לסקר את התחום הנפיץ ללא חשש לחייהם או חיי יקיריהם. אין להסתפק במילים – יש לעבור לפעולת מנע כולל שיתוף פעולה של מערכות התקשורת להצמדת אבטחה אישית למאוימים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות