פרסום ושיווק

סופר-פארם ליהקה 3 שחקניות מ"המפקדת" למהלך באינסטגרם; בכאן מאיימים בתביעה

הסדרה המפקדת הסדרה המפקדת

הפקת תוכן לאינסטגרם של חברת סופר-פארם עומד במוקד של סכסוך בין החברה לבין תאגיד השידור כאן. לאתר "כסית" נודע כי בכאן מאיימים לתבוע את סופר פארם בשל ליהוק למהלך של שלוש שחקניות שהופיעו בסדרה "המפקדת", השחקניות נועה אסטנג'לוב ("צליל"), כרמל בין ("צימר") וגל מלכה ("חגו").

לאחרונה נוהלו מגעים עם התאגיד לצורך קבלת זכויות לביצוע שימוש מסחרי בשיר הנושא מתוך הסדרה "המפקדת" שהתאגיד הוא בעל הזכויות בה יחד עם מפיקת הסדרה חברת בלאק שיפ בע"מ. המגעים נוהלו עם מול חברת C – the branded CONTENT agency.

מתוך הצילומים למהלך של סופר-פארם
מתוך הצילומים למהלך של סופר-פארם

"אמנם המגעים לא הבשילו, עם זאת, הופתענו לגלות שלצורך הפרסומת הוחלט ללהק שלוש שחקניות מהקאסט של הסדרה, וזאת מבלי ליידע את התאגיד", נכתב במכתב ששלחה עו"ד אילת ביגר מהלשכה המשפטית של התאגיד. לדבריה, התאגיד וחברת בלאק שיפ הן בעלות הזכויות בסדרה, "ולכן כל שימוש בהפקה, באלמנטים מתוכה, לרבות דמויות ומוזיקה, דורש את אישור התאגיד מראש ובכתב. קל וחומר כאשר עסקינן בשימוש מסחרי".

בתאגיד טוענים כי "ליהוק שלוש שחקניות מהסדרה, ודווקא שחקניות אלו, מעורר חשש כי במסגרת הפרסומת ייעשה שימוש באלמנטים מתוך הסדרה ו/או במוניטין שלה, באופן שיש בו כדי לפגוע בזכויות התאגיד בסדרה", ולכן "מצאנו לנכון להבהיר בשלב זה, כי כל שימוש במסגרת הפרסומת באלמנטים כלשהם מהסדרה, עשוי להוות פגיעה בזכויות היוצרים של התאגיד. ככל ששימוש כזה ייעשה ללא אישור התאגיד מראש ובכתב, תקום לתאגיד עילת תביעה והוא לא יהסס לפנות לערכאות משפטיות".

"המפקדת" עלתה לשידור ב-15 באפריל השנה ומבוססת על סרטה הקצר ועטור הפרסים של היוצרת עטרה פריש "מכתב אהבה למ"מ שלי". הסדרה בת 10 פרקים, עוסקת במחלקה של טירוניות בעייתיות ונטולות משמעת, ובסגל הפיקוד שלהן, בהן המפקדת המ"מית "נועה לויתן" (אלונה סער).

מסופר-פארם נמסר: "סופר פארם פועלת תמיד בהתאם לחוק ולא מחפשת קיצורי דרך. במקרה הנ"ל לא מדובר בפרסומת אלא בהפקת תוכן עבור אינסטגרם של סופר פארם ללא כל קשר לתפקיד שהשחקניות משחקות בסדרה 'המפקדת'. בנוגע לשיר מהסדרה, בכל מקרה המגעים לא הבשילו. אנו בטוחים שעם הבהרת הנושא כפי שנשלח לתאגיד, הכל ישוב למקומו בשלום".

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות