על סדר היום

AP מסבירה למה פוטרה הכתבת היהודיה שצייצה בעד הפלסטינים ב"שומר החומות"

אמילי ווילדר (צילום מתוך טוויטר) דעה מוטה מובהקת בעד צד אחד ונגד האחר. אמילי ווילדר (צילום מתוך טוויטר)

העורך הראשי של סוכנות הידיעות AP נימק את פיטורי הכתבת אמילי ווילדר, שפוטרה לאחר סדרת ציוצים פרו-פלסטיניים בשיאו של מבצע "שומר החומות", בצורך לשמור על חיי עיתונאים בשטח. בריאן קארווילאנו, שעומד בראש סוכנות הידיעות הוותיקה מזה כארבע שנים, התראיין לתכנית ביקורת התקשורת Reliable Sources של רשת CNN ביום ראשון האחרון.

לדבריו, "אמילי ווילדר שוחררה משום שהייתה לה סדרה של פוסטים ברשתות החברתיות שהראו דעה מוטה מובהקת בעד צד אחד ונגד השני, באחד הסיפורים המקוטבים וקשים ביותר שאנו מסקרים. זו הייתה החלטה קשה. זו לא הייתה החלטה קלה, וזו לא הייתה החלטה אישית, ואנחנו מאחלים לה רק טוב".

ווילדר, עיתונאית יהודיה בת 22 שעובדת במשרדי AP בפניקס, אריזונה, פוטרה מהרשת לאחר שבועיים בלבד בתפקיד. קדמו להם עשרה חודשים בעבודה במקומון בעיר. ווילדר לא הייתה מעורבת בסיקור העימות האחרון בין ישראל והפלסטינים, אולם היא פעילה פרו פלסטינית ותיקה: במהלך לימודיה בקולג' של האוניברסיטה היוקרתית סטנפורד היא הייתה חברה בכמה קבוצות שפעלו בקמפוס בביקורת על מדיניות ישראל. אגודת הסטודנטים הרפובליקאים של סטנפורד הייתה הגוף המרכזי שתקף את ווילדר על ציוציה אולם ב-AP מכחישים שהלחץ שלהם הוא זה שהוביל להחלטה.

קארווילאנו אמר ש-AP סבורה שהציוצים של ווילדר עלולים היו לסכן את העיתונאים שנמצאים בשטח. לדבריו, אם יש תפיסה שהרשת נוקטת עמדה בסכסוך, זה על לאיים על העיתונאים שנמצאים בשטח ומדווחים מאזור המלחמה, כפי שעשו כתבי AP בזמן שווילדר צייצה את דעתה על פעולות ישראל בעזה. בהקשר זה נזכיר כי במהלך מבצע "שומר החומות" ישראל הפציצה את הבניין בו שכנו, בין היתר, משרדי AP בעזה במהלך שגרר ביקורת נרחבת אף יותר מהביקורת הכללית על המבצע.

"מאוד חשוב שנשמור על האמינות שלנו בסיפורים האלה. ביטחון העיתונאים מוטל על הכף ואמינות AP מוטלת על הכף. האמינות שלנו נמצאת תחת מתקפה מתמדת. ההנחיות שלנו בנוגע להתנהלות ברשתות החברתיות נועדו להגן על האמינות הזו, משום שהגנה על אמינות שקולה להגנה על עיתונאים". ווילדר עצמה טענה שפיטוריה הם "סתימת פיות" ובהצהרה שפרסמה סמוך לפיטוריה כתבה "אני קרבן אחד לאכיפה הלא-סימטרית של כללים בנוגע לאובייקטיביות והרשתות החברתיות שצנזרה עיתונאים רבים – במיוחד פלסטינים ובני מיעוטים – לפניי". היא הטיחה שלא תיכנע להפחדה ותשוב בקרוב.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות