מדיה

שהחיינו: הממשלה אישרה את המינויים של מישל קרמרמן וניר שוויקי

איחלתי לרגולטורים בהצלחה. קרמרמן ושוויקי (צילומים: רונן אקרמן, ענבל מרמרי)

הממשלה אישרה הערב (שלישי) במשאל טלפוני את מינויים של מישל קרמרמן-דקל וניר שוויקי למנכ"לית הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ויושב ראש המועצה לשידורי כבלים והלווין. ההצבעה הסתיימה סמוך לשעה 20:00 והמינויים ייכנסו לתוקף בעוד שלושה שבועות.

הדיון הערב התקיים עמוק בתוך תוספת הזמן שהוענקה לממשלה לאישור המינויים, ורגע לפני שהממשלה הנוכחית עשויה לסיים את כהונתה. היום הוא התאריך האחרון בהחלט בו יכולה הממשלה לדון במינויים בהתאם להחלטות בג"צ בנושא, וגם זה לאחר שורה של דחיות שהתבקשו על ידה בצל מבצע "שומר החומות".

בג"צ נדרש לנושא לאחר שבישיבת ממשלה שהתקיימה באמצע מרץ הוחלט לא לאשר את המינויים על אף שאושרו על ידי כל הדרגים המקצועיים הרלוונטיים. בישיבה הוצגו פרטים לא נכונים על אודות השניים ולבסוף המינויים לא אושרו, למרות שמדובר בהצבעה שאמורה להיות טכנית לחלוטין. לעתירתם של קרמרמן ושוויקי לאישור מינויים הצטרפה עמותת "הצלחה".

שוויקי מכהן כבר יותר משש שנים כממלא מקום מנכ"ל הרשות השניה – שתקנים בכירים רבים בה לא מאוישים כבר זמן רב – וגם בראש מועצת הכבלים והלווין עומד ממלא מקום מזה יותר משנתיים וחצי. שני הגופים אמונים יחד על כלל הרגולציה בטלוויזיה, כולל אכיפת עמידת בעלי רישיון לשידורים במחויבויות התוכן שלהם וכן מינוי נציגי ציבור בחברות החדשות של הערוצים המסחריים.

שני הגופים עשויים לחוות שינויים משמעותיים אם וכאשר יוגש דו"ח פולקמן לבחינת שינויים בשוק השידורים ואם וכאשר יחליט שר התקשורת, תהא זהותו אשר תהא, ליישם את המלצותיו. לפי כמה פרסומים אחת האפשרויות שתומלץ היא הקמת "ברית המועצות", גוף רגולציה אחוד שיהיה אחראי על כלל הרגולציה בשוק השידורים, תוך התייחסות לשחקנים החדשים הפועלים בשוק ולהתפתחויות הטכנולוגיות.

שר התקשורת איתן גינזבורג שהביא את ההחלטה הערב מסר בתגובה: "שמח לברך את מישל קרמרמן- דקל שמונתה למנכ"לית הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו ואת ניר שוויקי שמונה ליו"ר המועצה לשידורי הכבלים ולשידורי הלווין. אלו שני מינויים חשובים שבשל פוליטיקה לא עניינית לא הושלמו כבר זמן רב. צר לי שנדרשה התערבות של בג"צ בשביל לגרום לממשלה לעשות את המובן מאליו: לעבוד בשביל האזרחים״. שר הבטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ צייץ גם הוא ביקורת גלויה על הממשלה בה הוא חבר, וכתב שאלו "מינויים שנאבקנו עליהם לאחר שנתניהו החליט לתקוע את ההליך וגרם לפגיעה מיותרת בתפקודן של רשויות רגולטוריות שמשרתות את הציבור ומגנות עליו".

עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת "הצלחה" מסר כי "ההצבעה היום ותוצאותיה מסמלות את ניצחון הסבלנות, העיקשות וההקפדה על מנהל תקין על שיקולים זרים, ניסיונות עיכוב ודחיה ורצון לזרוע חוסר סדר ובהירות בעבודת הרגולציה באחד מתחומי חיינו החשובים. כעת, משמונו ראשים קבועים לגופי רגולציית התקשורת, יש להתחיל בשיקום מקצועי שלהם ולפעול לתיקון הפגמים הרבים בשוק המפוקח".

(עדכון אחרון: 21:18)

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות