אנשים

"'לכשכש בכלב' הכניס אותי לתקשורת": תומר רוטליין מהבצפר מגיע ל"כסית"

אתר "כסית" מארח הפעם את תומר רוטליין מנהל את מסלול תקשורת, דוברות ויחסי ציבור ב"בצפר" של חברות הפרסום בנמל תל אביב. בעברו היה רוטליין מנהל קריאייטיב ומנהל אסטרטגיה תקשורתית במשרדים מהגדולים בישראל. לתחום הוא התגלגל בכלל לאחר שצפה בסרט "לכשכש בכלב" והחליט שהייעוד שלו בחיים הוא עיסוק בתחום יחסי הציבור והשפעה על המונים באמצעות התקשורת.

"כדי להיכנס לתחום יחסי הציבור, חשוב קודם כל להיות אדם צורך תקשורת", הוא מסביר, "מעבר לכך חשובות מאוד יכולות הבעה גבוהות בעל פה ובכתב וכן בראייה כוללת של דברים ויכולת תכנון מהלכים".

בתור מורה, חשוב לרוטליין להבהיר שהכלי החשוב ביותר שהוא מעביר לתלמידיו ב"הבצפר" הוא עשייה פרקטית. "התארים הראשונים לא תמיד מכינים את הסטודנטים לעבודה בשטח. יש דיפרנציאציה גדולה מאוד בין מה שקורה בפועל בעולם שלנו לבין הלימודים התיאורטיים. לכן אצלנו ב-"בצפר" מלמדים דרך פרקטיקה, זו הדרך הטובה ביותר ללמוד".

הדבר הכי קשה במקצוע לדבריו של רוטליין הוא תיכנון אסטרטגיה תקשורתית, "זה דורש המון ניסיון וידע, צריך לבוא מלמטה, מהתפקידים הזוטרים. ככה רוכשים את יכולת ההסברה, השיווק, הגנת על מותג או אפילו התקפת מותג . כל אלו הם דברים שצריך ללמוד לאורך הרבה זמן".

עולם יחסי הציבור השתנה בשנים האחרונות ללא היכר, מספר רוטליין. "אנחנו מחלקים אותו לרוב לעיתונות מסורתית (רדיו, עיתונות כתובה, טלוויזיה) ודיגיטל (רשתות חברתיות). היום נדרשת שליטה אבסולוטית גם בזירה הדיגיטלית שהפכה למשמעותית". הטיפ של תומר רוטליין ליחצ"ן המתחיל הוא ללמוד ולצרוך הרבה תקשורת. "גם צריך להבין באיזה תת תחום רוצים לעסוק. בין אם זה כלכלה, היי טק וטכנולוגיה, ספרות, צרכנות, לייף סטייל או פוליטיקה. חשוב מאוד לבוא עם סקרנות ועם ידע מוקדם על מנת להצליח".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות