על סדר היום

הציוץ הבעייתי של אבישי בן חיים נגד בנט נמחק – לאחר שספג ביקורת קשה ברשתות

אבישי בן חיים - צילום: רונן אקרמן אבישי בן חיים – צילום: רונן אקרמן

על רקע חבירתו של נפתלי בנט ליאיר לפיד לקראת הקמת הממשלה, המתקפה עולה שלב. פרשן חדשות 13, אבישי בן חיים, העלה בטוויטר סרטון ובצמוד לו כתב: "חשיפה: ההתבטאות המתנשאת והגזענית של נפתלי בנט כלפי קצין סיירת מטכ"ל עמנואל מורנו ז"ל. "הוא היה מאוד לא מרשים, בא נגיד בשליש התחתון ברצים, תמיד הגיע מהאחרונים, לא היה חזק במיוחד, לא היה נאה במיוחד, היה מרוקאי קטן כזה".

בן חיים הוסיף עוד: "חשוב להבין: אלה גבולות הישראליות הקלאסית בתפיסה של בנט. המזרחים הם ילידים בשולי החברה הישראלית, שהוא בנט הנדיב אולי משתף אותם. כשבנט אמר כך על סא"ל עמנואל מורנו ז"ל, בתודעתו עצמית האנטי מזרחית הוא אמר משהו נדיב על "המרוקאי הקטן" שמבחינתו בכלל לא היה אמור להיות בסיירת. לא במקרה אצל בנט זה נגמר בהתנשאות משפילה גם בפרשת אלי אוחנה. גם כאשר לאחרונה שרטט בנט את גבולות ממשלת קואליציית האליטות המכונה משום מה 'ממשלת השינוי' הוא דיבר על הקשת שבין מתן כהנא מהמפלגה שלו לבין עומר בר לב ממפלגת העבודה. אלה גבולות הישראליות בעולמו של בנט. מזרחים כנספחים".

ואולם, בהמשך מחק בן חיים את הציוץ לאחר ביקורת קשה שספג, ובמרכזה הטענה כי בנט בעצם פירגן למורנו, חברו הטוב לסיירת מטכ"ל שעל שמו אף קרא לבנו עמנואל.

הציוץ שנמחק | צילום מסך
הציוץ שנמחק | צילום מסך

בין היתר הגיב לו העיתונאי בן כספית:

 

מאיה אוחנה מורנו, אלמנתו של עמנואל מורנו ז"ל, עלתה הבוקר לשידור בתוכניתם של ינון מגל ובן כספית ב-103FM ואמרה: "השיח פה נהיה שכל מי שחושב אחת ממישהו, הוא בוגד. אני עצובה. זה לא עם ישראל. בעם ישראל יש דעות שונות וזה בסדר". כשנשאלה האם היא נותנת גיבוי לבנט על המהלך שלו, השיבה: ״כן, אני נותנת גיבוי… אני תמיד בעד ממשלת אחדות. אני תמיד בעד שדעות מימין ומשמאל יישבו ביחד. אני חושבת שזה בריא יותר לעם ומייצג את רוב העם״.

בן חיים העביר ל"כסית" את ההסבר לגבי מה עומד מאחורי הציוץ שמחק ומדוע הטענה שלו אינה שבנט אינו אוהב מזרחיים, אלא שתפיסתו אותם היא כמו בשנות ה-50, ואולם בן חיים ביקש לא לפרסם את ההסבר הזה ובחר שלא להגיב.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות