על סדר היום

מדורי הספורט יאוחדו, הרכילות לא – ומדור וואלה! ברנז'ה צפוי לחזור

בית וואלה ביוש. בית וואלה (צילום: גיל יערי, פלאש 90)

האם וואלה יבצע סינדיקציות נוספות בתחום התוכן עם גופי התקשורת שבבעלות אלי עזור, לאחר שהאתר נרכש בעצמו על ידי איל התקשורת הישראלי? גורמים בסביבת האתר מעריכים בשלב זה כי לאחר ההחלטה על מיזוג בין וואלה! ספורט לאתר ספורט1 של צ'רלטון (שכבר "בלע" את ספורט מעריב), לא נראה שבעתיד הנראה לעין יהיו עוד חיבורים מסוג זה, ובכך למעשה יתנוסס דגל הרגעה לעובדי הקבוצה, שכל איחוד בין מדורים עשוי להוביל לפיטורי עובדים.

עזור רכש לפני כחצי שנה את וואלה מקבוצת בזק תמורת 65 מיליון שקל, מתוכם 55 מיליון שקל במזומן, ויתר 10 מיליון השקלים בעסקאות מדיה. עזור הוסיף את וואלה למגוון חברות המדיה שבבעלותו – כמו חברת שידורי הספורט צ'רלטון, אתר ספורט1, מעריב, 103FM, רדיו צפון ללא הפסקה ורדיו eco99fm, ג'רוזלם פוסט ורשת המקומונים "המקומון", וגם חברת הפרסום "מרקעים שילוט חוצות".

ההתמחות של עזור היא ביצירת מערכות תקשורת רזות – שיוצרות סינרגיה בין כלל המותגים שבבעלותו. כתבי ספורט1 כותבים למשל גם את ספורט מעריב, הטאלנטים של 103FM כותבים למעריב, ועוד.

האיחוד בתחום הספורט הוא המיזוג המשמעותי הראשון. הערכות הן כי הגוף שיוביל את המיזוג בתחום זה יהיה וואלה ספורט. אגב, גורמים חוששים כי איחוד כזה יוביל לפרישתם של מספר עורכים. גורמים בוואלה עמם שוחח אתר "כסית" ידעו לספר כי במסדרונות האתר דובר על איחוד בין וואלה סלבס לאתר הרכילות TMI של מעריב – במיוחד כשבאתר ידעו שהעורך הוותיק של מדור הרכילות אדם סרור (כ-15 שנה בשתי קדנציות, האחרונה נמשכה עשור, א"כ) צפוי לעזוב, דבר שקרה בסופו של דבר בסוף השבוע האחרון, כפי שנחשף בטוויטר של אתר "כסית". ואולם נראה שהדבר לא ייצא אל הפועל ומדורים ימשיכו לפעול בצורה עצמאית.

במקביל שוקלים בוואלה להחזיר את מדור התקשורת של האתר – וואלה! ברנז'ה, שפעילותו הופסקה בסוף 2018. במידה ויחזור, הוא יופעל במתכונת רזה של עורך-כתב, תחת האחריות של המדור הכלכלי "כסף" אותו עורך ניר קיפניס. גם "כסף" נהנה מקבלת תכנים ממעריב עסקים, אולם גם מייצר תכנים עצמאיים והסינדיקציה בין שני הגופים צפויה להישאר בשלב זה כפי שהייתה.

עורך וואלה ערן טיפנברון סירב להגיב.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות