על סדר היום

נענע על הירח: תביעות נגד רשת וקשת על הפרת זכויות יוצרים

ברי סחרוף (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90) חם על רשת וקשת. ברי סחרוף (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)

חברת התקליטים נענע דיסק יוצאת למאבק בערוצים המסחריים בטענה להפרת זכויות יוצרים. החברה הגישה לאחרונה תביעות נגד רשת וקשת בגין שימוש שלא כדין לכאורה ביצירות שיש לה זכויות עליהן ודרשה פיצוי כספי עבור שימוש זה.

התביעה הראשונה הוגשה נגד רשת בפברואר האחרון ובה דרישה לפיצוי בגובה של מיליון שקלים וצו האוסר על המשך שימוש ביצירות המוגנות. בתביעה טוענת נענע דיסק לשימוש שלא כדין ב-13 יצירות נפרדות ב-16 תכניות שונות המשודרות בה ובמקרה אחד גם בפרומו. היצירות המדוברות הן של ברי סחרוף, רמי פורטיס, דן תורן ותומר יוסף. בין היתר, טוענת נענע דיסק נגד שילוב היצירות בתכניות "משחקי השף", "שי בשידור" ו"בא לחדש לכם", ששודרו בין השנים 2016-2020.

בכתב התביעה שהוגש על ידי עו"ד גבריאל קרמר טענה נענע דיסק כי "עסקינן בהפרה בוטה שבוצעה על ידי גוף גדול וחזק שהתנהג כאחרון הפיראטים כלפי גוף קטן ממנו שהשקיע ועמל על הפקת אלבומים שזכו להצלחה. ההפרה בוצעה בערוץ טלוויזיה פופולארי ובאתר אינטרנט גדול המושכים מדי יום מאות אלפי אנשים אם לא יותר".

טרם הוגש כתב הגנה בתיק זה.

בתביעה נוספת שהגישה נענע דיסק, הפעם נגד קשת, נטען כי החברה השתמשה שלא כדין בשלושה שירים של סחרוף ופורטיס בשתי תכניות שונות וכן בקליפ שהופק על ידי קשת. התכניות המדוברות שודרו ב-2018 והקליפ נשוא התביעה שודר בפברואר 2021 – ימים ספורים לפני הגשת התביעה. נענע דורשת פיצוי של 200 אלף שקלים בגין השימוש ביצירות בטענות דומות לאלה שהציגה נגד רשת.

בכתב ההגנה שהגישה לפני כשבועיים קשת באמצעות עוה"ד מוטי ארד ועופר ולך, היא ביקשה לדחות את התביעה מכמה סיבות, בהן היעדר עילת תביעה – קשת טוענת כי לנענע זכויות על הקלטות אודיו, בעוד שהשימוש של קשת היה בקבצי וידיאו, במסגרת הפעלתה את ערוץ המוזיקה 24 (טרם מכרה את חלקה בו לטלעד – ע"ק), וכי שימוש זה נעשה על פי חוק ובתום לב. עוד נכתב מטעם קשת כי במשך שנים נמנעה נענע דיסק מהתייחסות לנושא ורק עתה מציגה טענות שונות בנושא, מה ש"מעלה תהיות רבות באשר לתום לבה וניקיון כפיה שלה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות