דיגיטל

המקורבים נחסמו – ח"כ בן גביר הגיש תלונה נגד פייסבוק ישראל

איתמר בן גביר איתמר בן גביר

ח"כ איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) הגיש תלונה במשטרה נגד שתי בכירות בפייסבוק ישראל – המנכ"לית של הרשת החברתית בישראל עדי סופר תאני, ונגד  מנהלת המדיניות בפייסבוק ישראל, ג'ורדנה קטלר. התלונה הוגשה לאחר שחשבונות וואטסאפ של 30 פעילי עוצמה יהודית ותומכים של המפלגה, בהם אשתו של בן גביר, איילה; ויו"ר להב"ה בנצי גופשטיין, נחסמו לצמיתות לפני כשבוע.

את התלונה הגיש למחלקה לתפקידים מיוחדים במשטרה נגד השתיים. לדבריו, "אין כאן מקום לפרט את חומרת הדברים וההתנהלות שלוחת הרסן אשר פוגעת בכל מרקם חייה של רעייתי, שהינה מורה ומתכתבת עם תלמידיה ברשת הוואטסאפ כחלק מעבודתה".

עוד טען בן גביר כי "לפי תגובת וואטסאפ, הם למעשה האזינו לרעייתי האזנות סתר ועשו זאת לעוד 30 אנשים שלא כחוק. האזנה ללא הסכמה היא עבירה פלילית הטומנת בחובה עונש מאסר של עד חמש שנים.  יתרה מזאת, נקבע בחוק כי האזנת סתר חלק גם על צפייה ללא רשות בהודעות והתכתבויות שאמורות להיות פרטיות, בנסיבות אלה אבקש להגיש תלונה ולחקור את השתיים, אשר מהוות נציגות של פייסבוק בישראל".

סיבת התלונה מעניינת מאד: בן גביר מייחס לפייסבוק – חברת האם של וואטסאפ – האזנות סתר. בן גביר תוהה כיצד אפליקציית וואטסאפ ידעה למעשה מה התכנים שהיו בהודעות של אותם 30 איש שנחסמו, אם היא התחייבה מראש שלא לקרוא את ההודעות של אלה שעושים שימוש באפליקציה. הערכות גורסות כי מדובר בתלונות שהגיעו מצד גורמים שנחשפו לתכתובות, או ממעקב של פרקליטות המדינה שהחליטה לאחר מכן לפנות לפייסבוק בבקשה לבצע את החסימות.

 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות