זזים

גיל תמרי חוזר לישראל וימונה לעורך חדשות החוץ של חדשות 13

גיל תמרי גיל תמרי

אחרי 23 שנות שידור כשליח התקשורת הישראלית בארה"ב, גיל תמרי, כתב חדשות 13 בוושינגטון, חוזר לארץ וימונה לעורך חדשות החוץ, במקומו של נדב איל שעזב לאחרונה את התפקיד, אך ימשיך לשמש כפרשן בכיר – לצד עבודתו בידיעות אחרונות.

תמרי החל את דרכו העיתונאית לפני 32 שנים בגלי צה"ל, שם שימש ככתב כלכלי, עורך יומני חדשות ומגיש. ב-1993, עוד לפני פתיחת שוק התקשורת הישראלי לתחרות, עבר לערוץ 1 שם שימש כתב כלכלי, כמו גם מגיש ועורך 'בוקר טוב ישראל'. ב-1998 מונה תמרי לשליח רשות השידור בוושינגטון ובמשך ארבע שנים היה הכתב הראשון ששילב כתבות טלויזיה עם כתבות רדיו לקול ישראל. עם עליית חדשות 10 לאוויר בדצמבר 2002, הצטרף אלחברת החדשות.

גיל תמרי מסר: "אחרי 23 שנים של כתבות בוושינגטון, שבהן הייתי עד לארועים הסטוריים מפרשת מוניקה לווינסקי, ועידות השלום, ראיונות בלעדיים עם הנשיאים קלינטון ובוש, שרי החוץ רייס ואולברייט, פיגועי 11 בספטמבר, התקפות רצח בבתי ספר, נשיא שחור ראשון לאמריקה, כהונת טראמפ, מפגשים ורגעים היסטוריים במקומות שכל עיתונאי רק יכול לחלום עליהם – החלטתי לחזור לישראל ולהמשיך בה את הקריירה העיתונאית שלי. אין מקום מתאים יותר לעשות זאת מהבית שלי בכמעט 20 השנים האחרונות. זכיתי להיות אחד הכתבים הראשונים של הערוץ, סיקרתי את שיגורו של אילן רמון לחלל ואחר כך את הטרגדיה של התרסקות הקולומביה. אני נכון לאתגר הגדול והמשמעותי הבא – להיות עורך חדשות החוץ של גוף התקשורת הטוב והמקצועי בישראל. אביא את הניסיון האמריקאי שלי לתפקיד החדש, ואנסה להביא את עבודת השטח שלי כפי שמצאה את ביטויה במאות אירועים לאורך השנים בארה״ב, לזירה העולמית בכללותה".

ישראל טויטו, מנכ"ל חדשות 13: "גיל הוא מבכירי העיתונאים בישראל, האיש שראה הכל ועשה הכל. אין לי ספק שהידע והניסיון שלו יבואו לידי ביטוי כעורך חדשות החוץ של חברת החדשות. גיל, ברוך שובך לישראל".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות