על סדר היום

אולי הפעם? עוד דחייה בדיון במינוי הרגולטורים בטלוויזיה

איחלתי לרגולטורים בהצלחה. קרמרמן ושוויקי (צילומים: רונן אקרמן, ענבל מרמרי)

בית המשפט העליון העניק היום (שלישי) הארכה נוספת לממשלה לדון במינויים של מישל קרמרמן-דקל וניר שוויקי למנכ"לית הרשות השנייה ויושב ראש מועצת הכבלים והלווין. השופטים ניל הנדל, דוד מינץ ויוסף אלרון לא חסכו ביקורתם מהמדינה שביקשה את הדחייה אחרי שורה של דחיות שכבר ניתנו, וציינו כי "ספק אם במכלול ההתנהלות והדחיות שכבר ניתנו קיימת הצדקה לדחייה נוספת של קיום הדיון בממשלה". יחד עם זאת, מאחר שהמדינה ביקשה שבוע נוסף אחד בלבד, נענה בית המשפט לבקשה וקבע כי יש לדון במינויים עד ה-1 ביוני, תוך הדגשה ש " לא תינתן דחייה נוספת".

בבקשת המדינה לדחייה נחשף מעט מההתנהלות מאחורי הקלעים של הבקשה. נציגי היועץ המשפטי לממשלה כתבו בבקשתם כי עקב ההתפתחויות המדיניות עם סיום מבצע "שומר החומות, הודיעה מזכירות הממשלה שלא יעלה בידי הממשלה להעלות את המינויים המדוברים על סדר יומה עד ליום 25 במאי 2021, המועד האחרון שנקבע לדיון בהחלטה הקודמת של בית המשפט. מנגד, הממשלה עצמה חלוקה בסוגיה זו, כאשר מלשכת ראש הממשלה החליפי נמסר שהוא מתנגד לדחייה, "בשים לב לכך שמצב החירום והנסיבות החריגות הסתיימו ובשים לב לפרק הזמן הארוך שבו נמנעה ממשלה זו וקודמתה מקיום דיון במינויים אשר הומלצו ע"י ועדה מקצועית ואשר ארבעה שרי תקשורת סמכו את ידיהם על בחירתה, וכן בשים לב לאינטרס הציבורי שנפגע כתוצאה מהתנהלות זו. ראש הממשלה החילופי סבור כי אין כל נימוק ענייני לכך שהסוגיה לא תונח על סדר יומה של הממשלה ללא דיחוי בעת הזו".

בא כוחה של קרמרמן-דקל, עורך הדין רם דקל, הביע את התנגדותה לבקשת הדחייה והזכיר את הדחיות החוזרות של אישור המינוי: "אם היה רצון למלא אחר פסק הדין ולאשר סוף סוף את המינוי – היו מקיימים דיון טלפוני ב 'הצעת מחליטים'. הסיבה שהדבר אינו נעשה היא מאחר והמשיבים מבקשים שוב כנראה למצוא תרוץ שלא לאשר את המינוי או שוב לדחות את הקץ עד בלי די ולגרום לעתירה חמישית בנושא. התנהלות המשיבים הינה בלתי נסבלת ובלתי סבירה ואינם מהססים שלא לקיים פסקי דין של בג"ץ או לסכלם בדרך של דחיות חוזרות ונשנות".

קרמרמן-דקל, כמו גם תנועת "הצלחה" שהצטרפה לעתירה, דורשות שאם תאושר הדחייה המבוקשת תהיה זו הדחייה האחרונה בהחלט, ושאם לא יתקיים הדיון עד 1 ביוני, ייחשבו המינויים כנידונים ומאושרים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות