על סדר היום

עורך וידיאו יקבל כ-100 אלף שקל פיצויים מחדשות 12

חדשות 12 חדשות 12

בתום ארבע שנים של דיונים בבית הדין לעבודה, שכללו גם הגשת ערעור, אורן פכר יקבל כ-100 אלף שקל פיצויים מחדשות 12, כך קבע בית הדין הארצי לעבודה ביום רביעי באחרון. פכר, עורך וידאו במקצועו, עבד בחדשות 12 משנת 2002 ועד לפיטוריו אפריל 2017. בית הדין הארצי בראשות הנשיאה ורדה וירט ליבנה קבע כי החל מ-2013 התקיימו בין הצדדים יחסי עובד ומעביד, כאשר לפני כן פכר העניק את שירותיו כפרילנסר כנגד חשבוניות שהגיש.

פכר תבע את חדשות 12 ודרש תשלום פיצוי בגין אי מסירת הודעה בכתב על תנאי עבודה, פיצוי בשל אי הנפקת תלושי שכר ופגמים בתלושים שנמסרו, גמול עבודה בשעות נוספות עבור עבודת לילה, הפרשי פיצויי פיטורים, הפרשי תשלומי גמל, דמי הבראה, פדיון חופשה, פיצוי בשל פיטורים שלא כדין והפרשי שכר. בית הדין האזורי לעבודה בירושלים דחה את תביעתו באוקטובר 2020, בטענה שפיטוריו נעשו כדין ומשיקולים מקצועיים, ואף קבע שישלם לחדשות 12 שכר טרחת עורכי דין.

על קביעה זו של בית הדין האזורי ערער פכר באמצעות עורך הדין אייל וייס. בית הדין הארצי לא דן בערעור לגופו והציע לצדדים להגיע לפשרה במסגרתה ישולם לפכר סכום שנע בין 30 ל-120 אלף שקלים – סכום התביעה המקורי עמד על יותר מ-850 אלף שקלים – ותבוטלנה ההוצאות שהושתו עליו בבית הדין האזורי. הצדדים קיבלו את ההצעה ובית הדין קבע כי חדשות 12 תשלם לפכר 95 אלף שקלים ותחזיר לו כ-3,000 שקלים עבור הוצאות ששילם במסגרת פסיקת הערכאה הקודמת.

מחדשות 12 נמסר: "תביעתו של מר פכר נדחתה על ידי בית הדין האזורי לעבודה. לפנים משורת הדין ומבלי לפגוע בכל טענה שיש לחברת החדשות כלפי מר פכר, הוחלט לקבל את הצעת הפשרה שהציע בית הדין הארצי לעבודה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות