מדיה

ממשל טראמפ השיג פלטי שיחות ואימיילים של כתבת CNN

דונלד טראמפ דונלד טראמפ

משרד המשפטים האמריקאי בתקופתו של הנשיא דונלד טראמפ, השיג פלטי שיחות ותכתובות אימייל של כתבת CNN ברברה סטאר בתקופה שבין 1 ביוני ו-31 ביולי 2017, כך דיווחה הרשת ביום שישי האחרון. המשרד הודיע בשבוע שעבר לסטאר, כתבת הפנטגון של רשת החדשות האמריקאית, כי הוציא את פלטי השיחות לטלפון הנייד שלה, הטלפון בבית, והטלפונים שלה ושל שלוחת ה-CNN בפנטגון. בנוסף הוצאו תדפיסים של חשבונות האימייל האישי והמקצועי שלה.

CNN דיווחה כי לא ברור מתי נדרשו פלטי השיחות והאימיילים המדוברים ואם שר המשפטים שהורה על החקירה היה ג'ף סשנס, שכיהן בתפקיד עד נובמבר 2018, או וויליאם באר שהחליפו. כמו כן לא נמסר מה ביקשו אנשי משרד המשפטים למצוא במסמכיה של סטאר, אך המשרד ציין במפורש שסטאר עצמה לא הייתה תחת חקירה כלשהי.

"CNN מגנה בתוקף את האיסוף הסודי של כל מרכיב בתכתובות של עיתונאים, שמוגנת בעליל תחת התיקון הראשון לחוקה", מסר נשיא הרשת ג'ף צוקר בתגובה לגילוי. "אנו מבקשים פגישה דחופה עם משרד המשפטים כדי לקבל הסבר".

הגילוי הנוכחי הוא המקרה השלישי של מעקב משרד המשפטים האמריקאי אחרי עיתונאים בתקופתו של טראמפ. לאחרונה נחשף כי המשרד הוציא את פלטי השיחות של כתבי הוושינגטון פוסט בתקופה המקבילה לזו של המעקב אחרי סטאר – התקופה בה התנהלה וסוקרה חקירת המעורבות הרוסית בבחירות 2016. הן הפוסט והן CNN נחשבים לכלי תקשורת ביקורתיים במיוחד כלפי ממשל טראמפ והם מככבים תדיר במתקפות תומכיו על ה "מיינסטרים מדיה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות