על סדר היום

כותרות מהדורת כסית: התקשורת מותקפת, ההסברה לא קיימת וכתבנו נשלח לדרום

אין שבוע נטול חדשות ואירועים בישראל – את זה כולנו יודעים. רק לפני שבועיים וחצי נחרדנו מאסון הר מירון שגבה את חייהם של 45 איש, וכבר כמה ימים החלו העימותים בירושלים, שהיו ניצניו של העימות בין ישראל לחמאס במסגרת מבצע 'שומר החומות'.

את מהודרת 'יש דיבור' של אתר הברנז'ה כסית נפתח באלימות כלפי העיתונאים שמביאים את הסיפור לקהל הרחב, סובלים זה תקופה ארוכה מהתנכלויות, שהלכו וגברו עם תחילת ירי הרקטות לישראל והמהומות בתוככי ישראל בין ערבים ליהודים. כתבים וצלמים מוקפים על ידי המון זועם, שמקלל אותם, דוחף, מנסה לחטוף מצלמה ובמקרים מסוימים אף תוקף באלימות. ברשימת המותקפים אפשר למנות את אילה חסון, צוות של כאן 11 בשכונת התקווה, צוות של ynet ואף קריאות לרצח של עיתונאים בחדשות 12 שבעקבותיהן הוצמדה לכמה מהם אבטחה.

סבב האלימות הנוכחי מקבע את ישראל – שוב – כילד הרע של השכונה. ההסברה הישראלית הכמעט לא קיימת, ובצל זאת צצות יוזמות פרטיות, כמו למשל של נועה תשבי ותם אהרון. מאידך, סרטון פשוט שהפיק וצילם צעיר ירדני, מצליח למשוך עשרות אלפי צופים ובצורה פשוטה וחד צדדית, לוקח את כל הקופה במאבק על התודעה.

ועם כבר מלחמה, אז למה לא לשלוח את שליחנו המיוחד ג'וס ריבה לדרום לקבל טעימה קלה ממה שחשים צוותי התקשורת, תחת מתקפות הטילים והמכות שהם סופגים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות