דיגיטל

"בסוף כולנו חלק מאותה קהילה": יוזמת הפייסבוק שצוברת תאוצה

היוזמה החדשה כולנו חלק מאותה קהילה היוזמה החדשה כולנו חלק מאותה קהילה

על רקע הפסקת האש המתגבשת, הושקה הבוקר (יום ה') יוזמה בקרב עשרות קבוצות פייסבוק שהחליפו את קאבר הקבוצה שלהם לכותרת בעברית ובערבית – "בסוף כולנו חלק מאותה קהילה". בהודעה שהופצה הבוקר, נכתב: "כולנו מנהלי ומובילי קהילות, אבל בסוף כולנו חלק מאותה קהילה אחת גדולה של ישראלים: ערבים ויהודים, חילונים ודתיים, ימנים ושמאלנים. אנחנו מאמינות ומאמינים שגם אחרי המערכה הנוכחית, והימים המורכבים בכל רחבי הארץ, תפקידנו כמנהלי הקהילות של ישראל, כמנהיגים בעידן דיגיטלי – הוא לתקשר שיח מאחד, עם מסר חיובי וא-מפלגתי. לכן זה רק טבעי שנשמיע את קולנו, כי לקול שלנו יש כוח".

ליוזמה שמאחורי היוזמה עומדות קבוצות Community Forward, Community Leadership Israel ו-Creative First, הצטרפו עשרות מנהלי קבוצות פייסבוק, בהן הצודקת, פורום נשים בתעשייה קהילת המנהלות, Instagram Israel Community, דרושים – עבודות, מאמאשפוחה, האוסיטרס ישראל, אחוקי, תושבי שכונת פלורנטין ועוד. הלוגואים של הקהילות השונות מעטרות את הקאבר המשותף. על הקריאייטיב קאבר של היוזמה חתומים פונקט – מירן פחמן, ועל העיצוב – ליאת הראל.

"השאיפה שמעבר לקמפיין הנוכחי והקאבר בעל האמירה החזקה, מנהלי הקהילות ייקחו אחריות גם על השיח המתלהם וינסו למתן ולפשר דווקא בעת כזאת", אומרים רפי ברבירו ויעל אורן, מייסדי Community Leadership Israel.

״יש לנו כמנהלי קהילות כח עצום, בימים שהרשת מלאה בשיח מקטב, חשוב שאנחנו, המנהיגים של העולם החדש נשמיע קול שונה – הקול המאחד", אומרות מריה גרין וחן הרשקוביץ, שותפות-מייסדות של Community Forward ארגון מנהלי הקהילות של ישראל. "בחרנו לעודד את מנהלי הקהילות להפיח את הרוח החיובית והערבות ההדדית בתוך הקהילות שלהם, וכולנו יחד כקהילה אחת״.

חבר מועצת עיריית חיפה ומנהל קבוצת הפייסבוק 'חיפה' שמונה כ-100 אלף עוקבים, אניס ארמלי, אמר כי "הקהילה שלנו מתמקדת בעיקר בהרגעת הרוחות, בהשמעת קול מתון ומרגיע וביצירת שיח מכבד  בין כולם. אנשים מתחילים להבין שכל אחד רשאי להביע את דעתו ולבטא את רגשותיו אך זאת בתנאי שזה נעשה בצורה הולמת, מכובדת, ומכבדת את האחר. בסוף האהבה תנצח".

בפרויקט משתתפות גם קהילות של ישראליים מעבר לים, כדוגמת בוקרשט זה כאן, קהילת אורקה -עוצמה נשית חובקת עולם שבה חברות נשים ישראליות יהודיות, ערביות, נוצריות, דרוזיות וצ'רקסיות מ-50 מדינות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות