על סדר היום

פרשן ערוץ 20 פוטר לאחר שהצטער בשידור על כך שלא נהרגו ערבים-ישראלים

קובי פינקלר - צילום מסך קובי פינקלר – צילום מסך

הפרשן הצבאי של ערוץ 20 קובי פינקלר פוטר הלילה בעקבות דברים מזעזעים שאמר אתמול בשידור בתוכניתו של שמעון ריקלין. פינקלר דיבר על ירי הרקטות מלבנון לעבר צפון ישראל, ואמר: "הם משגרים רקטות ולא צריך להתרגש מזה יותר מדי – גם באמ"ן אומרים את זה ככה – עובדה ששתיים נופלות בים, אחת נופלת במגרש כדורגל ביישוב ערבי גדול (שפרעם – א"כ) ולצערנו הרב לא הביאה להמוני הרוגים שם". פינקלר הוא פרילנס של הערוץ ולא עובד קבוע, ולכן ההחלטה לסיום ההתקשרות עמו הייתה מיידית וללא שימוע.

עם סיום דבריו של פינקלר, ריקלין לא ביקש ממנו הבהרה ולא התמקד בדבריו הקשים, והמשיך את השידור. כתבת 'הארץ' נעה שפיגל צייצה את הקטע שפינקלר אמר, מה שעורר סערה. בהמשך הערב אמר פינקלר דברים דומים: היום ראינו עוד ארבע קטיושות כאלה שנחתו – שתיים בים, אחת במגרש כדורגל בעיר ערבית, לא אגיד את שמה, מה לעשות, חבל שלא היו שם הרבה צופים".

פינקלר הוא יו"ר תא הכתבים הצבאיים, לאחר שהחליף את עיתונאי ידיעות אחרונות אלכס פישמן. הוא גם משמש כפרשן עבור אתר ערוץ 7 ורדיו קול חי.

לאתר העין השביעית אמר פינקלר בתחילה כי בשפרעם "מחאו כפיים על הירי" ולכן אינו מצטער על הדברים, ואולם בהמשך חזר בו, הסביר כי אמר את הדברים ב"סערת רגשות" וייחס אותם לעייפות הנצברת כתוצאה מהשידור הרצוף. "מתנצל אם הובנתי שלא כראוי וזו בוודאי לא דעתי ולא דעת הערוץ. מתנצל מעומק הלב", הוסיף.

בתגובה הראשונית של ערוץ 20 נמסר כי "נאמר העררב משפט שלא היה צריך להאמר. פינקלר הבהיר גם בכתב וגם בשידור כי טעה בלשונו ולא התכוון חלילה לדברים החמורים שנאמרו. הערוץ קיבל את ההבהרה".

ואולם בהמשך, לאחר שהתברר כי באותו ערב פינקלר אמר את הדברים פעם נוספת, ביקשו בערוץ 20 למסור תגובה נוספת: "הנהלת ערוץ 20 רואה בחומרה רבה ומתנערת לחלוטין מהדברים הקשים שאמר הפרשן הצבאי קובי פינקלר. לאחר שהתברר כי הדברים נאמרו יותר מפעם אחת, החליטה הנהלת הערוץ לסיים באופן מידי את ההתקשרות עם מר פינקלר ולזמן את המעורבים בשידור לבירור והסקת מסקנות".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות